
تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز بورس کالا موضوع بخشودگی مقرر در ماده 143 قانون مالیاتهای مستقیم
معتبر
تاریخ بخشنامه
۱۳۹۹/۰۶/۳۰
دستهبندی
دستورالعمل مالیاتی
وضعیت سند
معتبر
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۲/۲۷ ۱۷:۵۱
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه فهرست بهروزشده شرکتها و کالاهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و بورس کالا طی بازه ۱۳۹۹/۰۵/۰۴ تا ۱۳۹۹/۰۶/۲۴ را به ادارات امور مالیاتی ابلاغ میکند تا بخشودگی مالیاتی موضوع ماده ۱۴۳ قانون مالیاتهای مستقیم برای این شرکتها و دورههای مالی اعلامشده اعمال شود. فهرست شامل ۵۷ مورد تاییدیه شرکت و ۱۳ مورد تاییدیه کالا است و موارد بعدی نیز جداگانه اعلام خواهد شد.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1399/06/30
موضوع: تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز بورس کالا موضوع بخشودگی مقرر در ماده 143 قانون مالیاتهای مستقیم
اعمال بخشودگی مالیاتی و ارسال فهرست تائیدیه شرکتها و کالاهای پذیرفته شده در بورس
پیرو بخشنامه شماره 20314/230/د مورخ 1399/05/13 به منظور اعمال بخشودگی موضوع ماده (143) قانون مالیاتهای مستقیم، به پیوست تعداد دو برگ فهرست مربوط به 57 مورد تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران و یک برگ فهرست مربوط به 13 مورد تائیدیه کالاهای پذیرفته شده در بورس کالا از تاریخ 1399/05/04 لغایت 1399/06/24 مربوط به دوره های مالی مندرج در فهرستهای مذکور موضوع پیوست نامه شماره 122/71157 مورخ 1399/06/25 سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال میگردد.
مقتضی است ادارات امور مالیاتی با عنایت به لیست پیوست و تائیدیه های مربوط وفق مقررات اقدام نمایند. بدیهی است سایر موارد نیز به محض دریافت متعاقبا ارسال خواهد شد.
معاون درآمدهای مالیاتی
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 143 قانون مالیات های مستقیم ماده 143- معادل ده درصد (10%) از مالیات بردرآمد حاصل از فروش کالاهایی که در بورس های کالایی پذیرف...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۱43 مکرر قانون مالیات های مستقیم ماده 143 مکرر- از هر نقل و انتقال سهام و حق تقدم سهام شرکتها اعم از ایرانی و خارجی در بورسه...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 143 قانون مالیات های مستقیم ماده 143- معادل ده درصد (10%) از مالیات بردرآمد حاصل از فروش کالاهایی که در بورس های کالایی پذیرف... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۱43 مکرر قانون مالیات های مستقیم ماده 143 مکرر- از هر نقل و انتقال سهام و حق تقدم سهام شرکتها اعم از ایرانی و خارجی در بورسه... |
بخشنامههای مرتبط
تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نی...
230-35584۱۳۹۹/۰۸/۱۱تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نی...
230-20314۱۳۹۹/۰۵/۱۳تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و بو...
230-81744۱۴۰۰/۱۲/۰۷تائیدیه شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و بور...
230-45026۱۴۰۱/۰۷/۲۴تائیدیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز...
230-8254۱۳۹۹/۰۳/۱۲تائیدیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز...
230-97-162۱۳۹۷/۱۲/۰۷
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 230-35584 | ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ | تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نی... |
| 230-20314 | ۱۳۹۹/۰۵/۱۳ | تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نی... |
| 230-81744 | ۱۴۰۰/۱۲/۰۷ | تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و بو... |
| 230-45026 | ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ | تائیدیه شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و بور... |
| 230-8254 | ۱۳۹۹/۰۳/۱۲ | تائیدیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز... |
| 230-97-162 | ۱۳۹۷/۱۲/۰۷ | تائیدیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز... |


