
تائیدیه شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و بورس کالا موضوع بخشودگی مقرر در ماده (143) قانون مالیاتهای مستقیم
معتبر
تاریخ بخشنامه
۱۴۰۱/۰۷/۲۴
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
معتبر
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۱/۲۸ ۱۰:۰۷
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه فهرست تأییدشده شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس (۱۳۶ مورد) و بورس کالا (۳۳ مورد) طی بازه ۱۴۰۱/۰۱/۰۸ تا ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ را برای اعمال بخشودگی مالیاتی موضوع ماده (۱۴۳) قانون مالیاتهای مستقیم ارسال میکند. ادارات کل امور مالیاتی موظفاند بر اساس این فهرست و با رعایت مقررات مربوط از جمله دستورالعمل اجرایی قانون افزایش سرمایه شرکتها از طریق صرف سهام، اقدام لازم برای اعمال بخشودگی را انجام دهند.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
تأییدیه شرکتهای پذیرفتهشده در بورس و بورس کالا برای اعمال بخشودگی مالیاتی
موضوع: تائیدیه شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و بورس کالا موضوع بخشودگی مقرر در ماده (143) قانون مالیاتهای مستقیم
پیرو نامه شماره 230/11763/د مورخ 1401/03/01 و به منظور اعمال بخشودگی موضوع ماده (143) قانون مالیاتهای مستقیم، به پیوست تعداد پنج برگ فهرست مربوط به (136) مورد تائیدیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران (پیوست نامه شماره 122/113686 مورخ 1401/07/23 سازمان بورس و اوراق بهادار) و یک برگ فهرست مربوط به (33) مورد تائیدیه کالاهای پذیرفته شده در بورس کالا از تاریخ 1401/01/08 لغایت 1401/06/31 (پیوست نامه شماره 122/112867 مورخ 1401/07/07)، ارسال میشود. مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی با عنایت به فهرست تائیدیههای مذکور، وفق مقررات موضوعه از جمله قانون افزایش سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم مصوب 1399/05/29 و دستورالعمل اجرایی موضوع ماده (5) قانون مزبورکه طی دستورالعمل شماره 200/99/521 مورخ 1399/10/14 ابلاغ شده است، اقدام لازم را معمول نمایند.
معاون درآمدهای مالیاتی
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 143 قانون مالیات های مستقیم ماده 143- معادل ده درصد (10%) از مالیات بردرآمد حاصل از فروش کالاهایی که در بورس های کالایی پذیرف...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 143 مکرر قانون مالیات های مستقیم ماده 143 مکرر- از هر نقل و انتقال سهام و حق تقدم سهام شرکتها اعم از ایرانی و خارجی در بورسه...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 143 قانون مالیات های مستقیم ماده 143- معادل ده درصد (10%) از مالیات بردرآمد حاصل از فروش کالاهایی که در بورس های کالایی پذیرف... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 143 مکرر قانون مالیات های مستقیم ماده 143 مکرر- از هر نقل و انتقال سهام و حق تقدم سهام شرکتها اعم از ایرانی و خارجی در بورسه... |
بخشنامههای مرتبط
ارسال قانون افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابور...
200-99-521۱۳۹۹/۱۰/۱۴تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و بو...
230-81744۱۴۰۰/۱۲/۰۷تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نی...
230-35584۱۳۹۹/۰۸/۱۱تائیدیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز...
230-8254۱۳۹۹/۰۳/۱۲تائیدیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز...
230-97-162۱۳۹۷/۱۲/۰۷تائیدیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز...
210-52080۱۳۹۸/۱۰/۱۵
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 200-99-521 | ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ | ارسال قانون افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابور... |
| 230-81744 | ۱۴۰۰/۱۲/۰۷ | تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و بو... |
| 230-35584 | ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ | تائیدیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نی... |
| 230-8254 | ۱۳۹۹/۰۳/۱۲ | تائیدیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز... |
| 230-97-162 | ۱۳۹۷/۱۲/۰۷ | تائیدیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز... |
| 210-52080 | ۱۳۹۸/۱۰/۱۵ | تائیدیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس و نیز... |


