
پنجاه درصد کمک های نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی داخلی موضوع بند ۲ ماده ۴ اساسنامه صندوق ملی محیط زیست که به حساب صندوق مذکور واریز می شود، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی همان سال تلقی می شود
معتبر
تاریخ بخشنامه
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
معتبر
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۱/۱۳ ۰۸:۵۰
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
طبق تصویبنامه هیأت وزیران که با این نامه برای اجرا ابلاغ شده، ۵۰ درصد از کمکهای نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی داخلی که به حساب صندوق ملی محیط زیست (موضوع بند ۲ ماده ۴ اساسنامه این صندوق) واریز شود، بهعنوان هزینه قابل قبول مالیاتی همان سال محسوب میشود.
متن کامل بخشنامه
به پیوست تصویر تصویب نامه هیئت محترم وزیران به شماره ۲۰۸۹۹۳ / ت ۶۱۹۳۷ ه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱۴، برای اجرا ارسال می گردد.
معاون حقوقی و فنی مالیاتی
ماده ۱۴۷[۱]- هزینههای قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات به شرحیکه ضمن مقررات این قانون مقرر میگردد عبارت است از هزینههایی که در حدود متعارف متکی به مدارک بوده و منحصرا مربوط به تحصیل درآمد موسسه در دوره مالی مربوط با رعایت حد نصابهای مقرر باشد. در مواردیکه هزینه ای در این قانون پیشبینی نشده یا بیش از نصابهای مقرر در این قانون بوده ولی پرداخت آن به موجب قانون و یا مصوبه هیأت وزیران صورت گرفته باشد قابل قبول خواهد بود.
تبصره ۱- از لحاظ مقررات این فصل، کلیه اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل موضوع ماده (۹۵) این قانون که مکلف به نگهداری دفاتر میباشند، در حکم موسسه محسوب میشوند. همچنین هزینههای قابل قبول مالیاتی در مورد سایر صاحبان مشاغل نیز قابل پذیرش است.
تبصره ۲- هزینههای مربوط به درآمدهایی که به موجب این قانون از پرداخت مالیات معاف یا مشمول مالیات با نرخ صفر بوده یا با نرخ مقطوع محاسبه میشود، بهعنوان هزینههای قابل قبول مالیاتی شناخته نمیشوند.
تبصره ۳ [۲]- پذیرش هزینه های پرداختی قابل قبول مالیاتی موضوع این قانون که به شیوه تهاتری انجام نشود از مبلغ پنجاه میلیون (۵۰,۰۰۰,۰۰۰) ریال به بالا منوط به پرداخت یا تسویه وجه آن از طریق سامانه (سیستم) بانکی خواهد بود. [۳]
مواد قانونی مرتبط
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 147 قانون مالیات های مستقیم ماده 147 - هزینههای قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات به شرحی که ضمن مقررات این قانون مقرر... |
بخشنامههای مرتبط
احتساب پنجاه درصد (۵۰ %) کمک های نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی دا...
208993-61937۱۴۰۲/۱۱/۱۴تصویب نامه در خصوص قبول کمک های نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی داخل...
61937-208993۱۴۰۲/۱۱/۰۸کمک های نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی به انجمن های علمی دارای مجوز فعالیت ق...
57903-210۱۳۸۶/۰۶/۲۷*تصویب نامه در خصوص هزینه های قابل قبول انجام شده توسط اشخاص حقیقی و ح...
211-1074-197۱۳۸۱/۰۴/۰۶در مورد احتساب مبالغی که از سوی شرکتهای بیمه تجاری و اجرای حکم بند (ب)...
146307-48175۱۳۹۱/۰۷/۲۴ارسال تصویر اصلاحیه بند (3) ضوابط اجرایی موضوع ماده 172 قانون مالیات ه...
210-33629۱۴۰۳/۰۵/۱۳
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 208993-61937 | ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ | احتساب پنجاه درصد (۵۰ %) کمک های نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی دا... |
| 61937-208993 | ۱۴۰۲/۱۱/۰۸ | تصویب نامه در خصوص قبول کمک های نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی داخل... |
| 57903-210 | ۱۳۸۶/۰۶/۲۷ | کمک های نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی به انجمن های علمی دارای مجوز فعالیت ق... |
| 211-1074-197 | ۱۳۸۱/۰۴/۰۶ | *تصویب نامه در خصوص هزینه های قابل قبول انجام شده توسط اشخاص حقیقی و ح... |
| 146307-48175 | ۱۳۹۱/۰۷/۲۴ | در مورد احتساب مبالغی که از سوی شرکتهای بیمه تجاری و اجرای حکم بند (ب)... |
| 210-33629 | ۱۴۰۳/۰۵/۱۳ | ارسال تصویر اصلاحیه بند (3) ضوابط اجرایی موضوع ماده 172 قانون مالیات ه... |


