
نحوه محاسبه جرایم درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه تسلیمی و یا هزینه های غیرواقعی
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۹۸/۰۹/۱۰
دستهبندی
دستورالعمل مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۴/۰۱/۲۶ ۰۹:۱۰
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
برای محاسبه جریمه کتمان درآمد (موضوع ماده ۱۹۲)، درآمدهای تخمینی/برآوردی جزو مصادیق کتمان درآمد محسوب نمیشوند؛ یعنی مالیات مبنای جریمه باید بدون احتساب درآمد مشمول مالیات تخمینی محاسبه شود و سپس سیدرصد جریمه بر آن اعمال گردد. در اعمال نرخهای صعودی ماده ۱۳۱، ابتدا نرخ به درآمد ابرازی مودی اعمال و سپس نرخهای بعدی به درآمد کتمانشده یا هزینه غیرواقعی تعلق میگیرد؛ این روش با یک مثال عددی برای عملکرد سال ۱۳۹۶ اشخاص حقیقی نشان داده شده است.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1398/09/10
مخاطبان/ ذینفعان:
نحوه محاسبه مالیات بر درآمدهای کتمان شده و هزینههای غیر واقعی
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 131 قانون مالیات های مستقیم ماده 131- نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جد...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 101 قانون مالیات های مستقیم ماده 101- درآمد سالانه مشمول مالیات مودیان موضوع این فصل که اظهارنامه مالیاتی خود را طبق مقررات ا...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۱۹۲ قانون مالیات های مستقیم ماده 192 در کلیه مواردی که مؤدی یا نماینده او که به موجب مقررات این قانون از بابت پرداخت مالیات...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 131 قانون مالیات های مستقیم ماده 131- نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی به استثنای مواردی که طبق مقررات این قانون دارای نرخ جد... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 101 قانون مالیات های مستقیم ماده 101- درآمد سالانه مشمول مالیات مودیان موضوع این فصل که اظهارنامه مالیاتی خود را طبق مقررات ا... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۱۹۲ قانون مالیات های مستقیم ماده 192 در کلیه مواردی که مؤدی یا نماینده او که به موجب مقررات این قانون از بابت پرداخت مالیات... |
بخشنامههای مرتبط
درآمد کتمان شده و هزینه های غیر واقعی غیر قابل قبول
17940۱۳۸۴/۱۰/۱۲جرایم کتمان درآمد و ابراز هزینه های غیر واقعی موضوع ماده (۱۹۲) قانون م...
200-1405-14۱۴۰۵/۰۲/۲۲نحوه محاسبه جرایم درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه تسلیمی و یا هزینه ها...
200-97-97۱۳۹۷/۰۶/۱۳رای شماره ۱۳۸۴ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ هیأت تخصصی مالیاتی ، بانکی دیوان عدالت ...
1384۱۴۰۰/۱۲/۰۹درآمد کتمان شده که در اظهارنامه قید شده در دوران معافیت 132 مشمول مالی...
201-6838۱۳۸۱/۰۸/۱۳عدم اعمال معافیت تبصره 1 ماده 190 برای جریمه درآمدهای کتمان شده، موضوع...
200-97-126۱۳۹۷/۰۹/۱۲
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 17940 | ۱۳۸۴/۱۰/۱۲ | درآمد کتمان شده و هزینه های غیر واقعی غیر قابل قبول |
| 200-1405-14 | ۱۴۰۵/۰۲/۲۲ | جرایم کتمان درآمد و ابراز هزینه های غیر واقعی موضوع ماده (۱۹۲) قانون م... |
| 200-97-97 | ۱۳۹۷/۰۶/۱۳ | نحوه محاسبه جرایم درآمدهای کتمان شده در اظهارنامه تسلیمی و یا هزینه ها... |
| 1384 | ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ | رای شماره ۱۳۸۴ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۰۹ هیأت تخصصی مالیاتی ، بانکی دیوان عدالت ... |
| 201-6838 | ۱۳۸۱/۰۸/۱۳ | درآمد کتمان شده که در اظهارنامه قید شده در دوران معافیت 132 مشمول مالی... |
| 200-97-126 | ۱۳۹۷/۰۹/۱۲ | عدم اعمال معافیت تبصره 1 ماده 190 برای جریمه درآمدهای کتمان شده، موضوع... |

