
نحوه برخورد پرونده های سنوات قبل از 68 که به بعد از 68 به هیات 3 نفری می رود
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۶۸/۰۴/۰۴
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۰۹/۰۸ ۱۳:۱۶
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه دستور میدهد پروندههای مالیاتی مربوط به سالهای قبل از ۱۳۶۸ که تا زمان اجرای قانون جدید هنوز برگ تشخیص برایشان صادر نشده، باید در هیئت سهنفره حسابرسی موضوع بند ۳ ماده ۹۷ قانون جدید مالیاتهای مستقیم مطرح شوند. اما تصمیم این هیئت باید بر اساس قانون و آییننامههای زمان کسب درآمد (نه قانون جدید) اتخاذ شود، چون تعیین درآمد مشمول مالیات تابع قانون زمان تحصیل درآمد است.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1368/04/04
در موارد مذکور در تبصره 1 ماده 81 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب اسفندماه 1345 و اصلاحیه های بعدی بایستی موضوع در هیئت حسابرسی مقرر دربند 3 ماده ماده 97 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366/12/03 مطرح و طبق نظر هیئت مزبور که باید با توجه به قانون وآئین نامه های حاکم در زمان تحصیل درآمد صادر میشود اقدام گردد.
وزیراموراقتصادی و دارائی
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 81 قانون مالیات های مستقیم ماده 81 - درآمد حاصل از کلیه فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرور...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 97 قانون مالیات های مستقیم ماده 97 - درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی موضوع این قانون که مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی میباش...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 147 قانون مالیات های مستقیم ماده 147 - هزینههای قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات به شرحی که ضمن مقررات این قانون مقرر...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 81 قانون مالیات های مستقیم ماده 81 - درآمد حاصل از کلیه فعالیتهای کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرور... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 97 قانون مالیات های مستقیم ماده 97 - درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی موضوع این قانون که مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی میباش... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 147 قانون مالیات های مستقیم ماده 147 - هزینههای قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات به شرحی که ضمن مقررات این قانون مقرر... |
بخشنامههای مرتبط
نحوه رسیدگی ، تشخیص و تسویه بقایای مالیاتی
30-4-13229-57692۱۳۶۷/۱۲/۱۱بخشنامه درخصوص اخذ مالیات از کالاهایی که قبل از ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ وارد، لیکن ...
1400-1415949۱۴۰۰/۱۰/۱۸استفاده از نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده درج شده در سامانه دریافت شنا...
200-1403-44۱۴۰۳/۱۰/۲۹رسیدگی به پرونده های کلیه مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده با اولویت ...
260-94-04۱۳۹۴/۰۱/۲۵بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره...
210-55403۱۴۰۵/۰۷/۱۲بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح...
200-54777۱۴۰۵/۰۷/۱۱
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 30-4-13229-57692 | ۱۳۶۷/۱۲/۱۱ | نحوه رسیدگی ، تشخیص و تسویه بقایای مالیاتی |
| 1400-1415949 | ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ | بخشنامه درخصوص اخذ مالیات از کالاهایی که قبل از ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ وارد، لیکن ... |
| 200-1403-44 | ۱۴۰۳/۱۰/۲۹ | استفاده از نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده درج شده در سامانه دریافت شنا... |
| 260-94-04 | ۱۳۹۴/۰۱/۲۵ | رسیدگی به پرونده های کلیه مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده با اولویت ... |
| 210-55403 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۲ | بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره... |
| 200-54777 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۱ | بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح... |

