
اطلاعیه شماره ۲۷ - قابل توجه فعالان محترم اقتصادی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده
معتبر
تاریخ بخشنامه
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
معتبر
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۴/۰۶/۱۲ ۲۱:۵۲
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این اطلاعیه به فعالان اقتصادی مشمول نظام مالیات بر ارزشافزوده اعلام میکند که بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳، نرخ مالیات بر ارزشافزوده موضوع ماده ۷ از ۹ درصد به ۱۰ درصد افزایش یافته است. مودیان مکلفاند از ابتدای سال ۱۴۰۳ در زمان صدور صورتحساب برای عرضه کالا و خدمات مشمول (بهجز کالاهای خاص ماده ۲۶ که نرخ جداگانه دارند)، مالیات و عوارض را به نرخ ۱۰ درصد در صورتحساب درج و از خریدار دریافت کنند.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1402/12/28
موضوع: اطلاعیه شماره ۲۷- قابل توجه فعالان محترم اقتصادی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده
مواد قانونی مرتبط
- قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده
ماده 7 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۷ نرخ مالیات و عوارض کالاها و خدمات مطابق با مأخذ موضوع ماده (۵) این قانون، به است...
- قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده
ماده 26 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۲۶ نرخ مالیات و عوارض کالاهای نفتی، فلزات گرانبها، سیگار، نوشابه و سایر کالاهای آسی...
- قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده
ماده 36 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده 36 مؤدیان در صورت ارتکاب تخلفات ذیل علاوه بر پرداخت مالیات و عوارض، مشمول جریمه ه...
- قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده
ماده 37 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده 37 تأخیر در پرداخت مالیات ها و عوارض موضوع این قانون در مواعد مقرر با رعایت مفاد...
- قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان
ماده ۹ قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان ماده 9 - در صورتی که مودی، برخی از فعالیت ها و یا معاملات خود را کتمان کند، یا از...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده | ماده 7 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۷ نرخ مالیات و عوارض کالاها و خدمات مطابق با مأخذ موضوع ماده (۵) این قانون، به است... |
| قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده | ماده 26 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۲۶ نرخ مالیات و عوارض کالاهای نفتی، فلزات گرانبها، سیگار، نوشابه و سایر کالاهای آسی... |
| قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده | ماده 36 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده 36 مؤدیان در صورت ارتکاب تخلفات ذیل علاوه بر پرداخت مالیات و عوارض، مشمول جریمه ه... |
| قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده | ماده 37 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده 37 تأخیر در پرداخت مالیات ها و عوارض موضوع این قانون در مواعد مقرر با رعایت مفاد... |
| قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان | ماده ۹ قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان ماده 9 - در صورتی که مودی، برخی از فعالیت ها و یا معاملات خود را کتمان کند، یا از... |
بخشنامههای مرتبط
اطلاعیه شماره ۲۸ - قابل توجه مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده
29324۱۴۰۲/۱۲/۲۸اطلاعیه شماره ۱۶ - اشخاص مشمول تبصره 5 ماده 17 قانون مالیات بر ارزش ...
24667۱۴۰۲/۰۸/۲۰قابل توجه واحدهای آلاینده موضوع ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده
a1۱۴۰۲/۰۷/۱۵ابطال از زمان صدور اطلاق معافیت «چای» مذکور در ستون شرح ردیف 3-1-1 صفح...
140431390001880787۱۴۰۴/۰۷/۲۸ابطال عبارت (مواردی که ترجیح می دهند مورد حسابرسی قرار گیرد) از قسمت ا...
140331390002875589۱۴۰۳/۱۱/۳۰اطلاعیه شماره ۴۵- اعلام مغایرت اطلاعات سامانه مودیان با اطلاعات اظهارن...
268-34309۱۴۰۳/۰۵/۱۵
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 29324 | ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ | اطلاعیه شماره ۲۸ - قابل توجه مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده |
| 24667 | ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ | اطلاعیه شماره ۱۶ - اشخاص مشمول تبصره 5 ماده 17 قانون مالیات بر ارزش ... |
| a1 | ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ | قابل توجه واحدهای آلاینده موضوع ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده |
| 140431390001880787 | ۱۴۰۴/۰۷/۲۸ | ابطال از زمان صدور اطلاق معافیت «چای» مذکور در ستون شرح ردیف 3-1-1 صفح... |
| 140331390002875589 | ۱۴۰۳/۱۱/۳۰ | ابطال عبارت (مواردی که ترجیح می دهند مورد حسابرسی قرار گیرد) از قسمت ا... |
| 268-34309 | ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ | اطلاعیه شماره ۴۵- اعلام مغایرت اطلاعات سامانه مودیان با اطلاعات اظهارن... |


