
حوزه دریافت کننده مالیات تکلیفی قبوض را به حوزه ذیربط ارسال نمایند
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۸۴/۰۲/۲۶
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۱/۰۲ ۱۱:۰۲
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه برای رفع مشکلات کارفرمایان، پیمانکاران و ادارات مالیاتی در احتساب و استرداد مالیاتهای تکلیفی موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰۳ و مواد ۱۰۴ و ۱۰۷ مقرر میکند واحدهای مالیاتی دریافتکننده این مالیاتها باید ظرف حداکثر یک هفته، تصویر قبوض پرداختی هر پیمانکار یا دریافتکننده وجه را با تأیید مبلغ متعلق، به واحد رسیدگیکننده به پرونده عملکرد او ارسال کنند. مسئولیت اجرای این بخشنامه بر عهده مدیران کل و نظارت دادستانی انتظامی مالیاتی است.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1384/02/26
نظر به اینکه در خصوص کسر و ایصال مالیات های تکلیفی موضوع تبصره (2) ماده (103)، مواد (104)و (107) قانون مالیات های مستقیم مصوب اسفند ماه 1366 و اصلاحیه های بعدی آن، در اجرای مشکلاتی برای کارفرمایان، پیمانکاران و ادارات امور مالیاتی در هنگام احتساب مالیات های تکلیفی و استرداد احتمالی آن وجود دارد، لذا به منظور سهولت در انجام تکالیف قانونی و جلوگیری از تطویل مراحل اجرایی ذیربط ضمن تأیید بر اجرای مفاد بندهای (2) و (3) بخشنامه شماره 37002-7123-4/30 مورخ 1379/08/07 ، بدینوسیله مقرر می دارد:
واحدهای مالیاتی دریافت کننده مالیات های تکلیفی مکلفند تصویر قبوض مالیات های پرداخت شده را حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ دریافت قبوض مذکور با تأیید مبالغ مالیاتی متعلق به هر پیمانکار یا دریافت کنندگان وجوه به واحدهای مالیاتی رسیدگی کننده به پرونده عملکرد آنان ارسال نمایند.
مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده مدیران کل امور مالیاتی خواهد بود. دادستانی انتظامی مالیاتی نیز بر حسن اجرای این بخشنامه نظارت خواهد داشت.
این بخشنامه براساس بخشنامه شماره 5990 مورخ 1384/04/06کان لم یکن اعلام می گردد.
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 107 قانون مالیات های مستقیم ماده 107- درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی مقیم خارج از ایران بابت درآمدهایی که در ای...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 103 قانون مالیات های مستقیم ماده 103 - وکلاء دادگستری و کسانی که در محاکم اختصاصی وکالت می کنند مکلفند در وکالتنامه های خود...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 104 قانون مالیات های مستقیم ماده ۱۰۴ - حذف شد.
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 107 قانون مالیات های مستقیم ماده 107- درآمد مشمول مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی مقیم خارج از ایران بابت درآمدهایی که در ای... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 103 قانون مالیات های مستقیم ماده 103 - وکلاء دادگستری و کسانی که در محاکم اختصاصی وکالت می کنند مکلفند در وکالتنامه های خود... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 104 قانون مالیات های مستقیم ماده ۱۰۴ - حذف شد. |
بخشنامههای مرتبط
تعیین حوزه های مالیاتی صلاحیتدار در خصوص محل پرداخت مالیاتهای تکلیفی
30-4-7123-37002۱۳۷۹/۰۸/۰۷حوزه ذیصلاح مالیات های تکلیفی
5990۱۳۸۴/۰۴/۰۶بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره...
210-55403۱۴۰۵/۰۷/۱۲بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح...
200-54777۱۴۰۵/۰۷/۱۱بخشنامه مالیات بر ارزش افزوده تنباکو ۱۴۰۵؛ لغو معافیت تنباکوی خام و فر...
200-1405-54۱۴۰۵/۰۷/۱۱دستورالعمل ۲۰۰/۱۴۰۵/۵۲ درباره تمدید مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد ۱۴...
200-1405-52۱۴۰۵/۰۶/۳۱
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 30-4-7123-37002 | ۱۳۷۹/۰۸/۰۷ | تعیین حوزه های مالیاتی صلاحیتدار در خصوص محل پرداخت مالیاتهای تکلیفی |
| 5990 | ۱۳۸۴/۰۴/۰۶ | حوزه ذیصلاح مالیات های تکلیفی |
| 210-55403 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۲ | بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره... |
| 200-54777 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۱ | بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح... |
| 200-1405-54 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۱ | بخشنامه مالیات بر ارزش افزوده تنباکو ۱۴۰۵؛ لغو معافیت تنباکوی خام و فر... |
| 200-1405-52 | ۱۴۰۵/۰۶/۳۱ | دستورالعمل ۲۰۰/۱۴۰۵/۵۲ درباره تمدید مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد ۱۴... |


