
در خصوص وصول یک در هزار درآمد مشمول مالیات قطعی صاحبان مشاغل موضوع تبصره (2) ماده (186) ق.م.م
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۸۵/۰۴/۰۵
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۰/۲۷ ۱۳:۴۴
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه دستورالعمل اجرایی برای وصول یکدرهزار درآمد مشمول مالیات قطعی صاحبان مشاغل (موضوع تبصره ۲ ماده ۱۸۶) است. ادارات کل امور مالیاتی موظف شدند با هماهنگی خزانه، حساب رابط ویژه غیرقابل برداشت در بانک ملی افتتاح کنند، وجوه را از طریق قبض عادی به آن واریز و در پایان هر ماه به حساب ۷۶۰ خزانه نزد بانک مرکزی منتقل کنند و آمار وصولی را به دفتر حسابهای مالیاتی اعلام نمایند.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1385/04/05
با سلام
معاون عملیاتی
ماده ۱۸۶- صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیتدار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعیشده میباشد و در صورت عدم رعایت این حکم مسئولان امر نسبت به پرداخت مالیاتهای مزبور با مودی مسئولیت تضامنی خواهند داشت.
تبصره ۱- اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل از طرف بانکها و سایر موسسات اعتباری منوط به اخذ گواهیهای ذیل خواهد بود:
۱- گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده.
۲- گواهی اداره امور مالیاتی مربوط مبنی بر وصول نسخهای از صورتهای مالی ارائه شده به بانکها و سایر موسسات اعتباری.
ضوابط اجرایی این تبصره توسط سازمان امور مالیاتی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و ابلاغ خواهد شد.
تبصره ۲- به سازمان امور مالیاتی کشور اجازه داده میشود مبلغی معادل یک در هزار درآمد مشمول مالیات قطعی شده صاحبان درآمد مشاغل را وصول و در حساب مخصوص در خزانه منظور نموده تا در حدود اعتبارات مصوب بودجه سالانه به تشکلهای صنفی و مجامع حرفهای که در امرتشخیص و وصول مالیات همکاری مینمایند پرداخت نماید. وجوه پرداختی به استناد این ماده از شمول مالیات و کلیه مقررات مغایر مستثنی است.
تبصره ۳- سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است، اسامی مدیران موسسات و شرکتهایی که بدهی مالیاتی اعم از مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده دارند و همچنین اسامی هر یک از مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره موسسات و شرکتها که به علت صدور اسناد (صورتحساب) مبتنی بر انجام معاملات غیرواقعی در نظام اقتصادی از جمله امور مالی و مالیاتی کشور محکومیت قطعی یافتهاند را به همراه مشخصات آنان به اداره ثبت شرکتها اعلام کند.
اداره مذکور موظف است ثبت شرکت یا موسسه به نام این اشخاص و همچنین ثبت عضویت آنها در هیأت مدیره آن شرکت و سایر شرکتها و موسسات را برای بدهکاران مالیاتی منوط به تعیین تکلیف و اخذ مفاصاحساب مالیاتی از سازمان امور مالیاتی کشور کند.
در تخلف صدور اسناد (صورتحساب) مبتنی بر انجام معاملات غیرواقعی مندرج در این ماده نیز اداره ثبت شرکتها موظف است از انجام ثبت شرکت یا موسسه به نام اشخاص یادشده و همچنین ثبت عضویت آنها در هیأت مدیره آن شرکت و سایر شرکتها و موسسات به مدت سهسال خودداری کند.
تبصره۴- سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است فهرست اشخاص حقوقی را که طی پنجسال فاقد فعالیت تلقی میشوند به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کند. سازمان مذکور مکلف است از تاریخ اعلام سازمان امور مالیاتی کشور ثبت هر گونه تغییرات در مورد این اشخاص را منوط به أخذ مفاصاحساب مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشورکند.
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 186 قانون مالیات های مستقیم ماده 186 - صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف م...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۹5 قانون مالیات های مستقیم ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۹6 قانون مالیات های مستقیم ماده 96 - حذف شد.
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 100 قانون مالیات های مستقیم ماده 100- مؤدیان موضوع این فصل مکلفاند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خود را در یک س...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 186 قانون مالیات های مستقیم ماده 186 - صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف م... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۹5 قانون مالیات های مستقیم ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۹6 قانون مالیات های مستقیم ماده 96 - حذف شد. |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 100 قانون مالیات های مستقیم ماده 100- مؤدیان موضوع این فصل مکلفاند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خود را در یک س... |
بخشنامههای مرتبط
وصول یک در هزار درآمد مشمول مشاغل 1381 به بعد
10597۱۳۸۳/۰۶/۲۲ایجاد سهولت در امر گردآوری وجوه حاصل از اجرای تبصره 2 ماده 186
233-2178-15075۱۳۸۵/۰۴/۲۷وصول یک در هزار درآمد مشمول مالیات قطعی شده سنوات 1381 به بعد صاحبان م...
233-1402-10092۱۳۸۵/۰۳/۲۳دستورالعمل خوداظهاری در اجرای مقررات ماده 158 ق.م.م برای درآمد مشمول م...
200-6577۱۳۹۱/۰۳/۳۱اصلاحیه جزء ( 1 ) بند الف دستور العمل خود اظهاری در اجرای ماده 158 ق.م...
200-10170۱۳۹۰/۰۴/۲۹دستورالعمل خوداظهاری در اجرای مقررات ماده 158 ق.م.م برای درآمد مشمول م...
200-5117۱۳۹۰/۰۳/۰۲
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 10597 | ۱۳۸۳/۰۶/۲۲ | وصول یک در هزار درآمد مشمول مشاغل 1381 به بعد |
| 233-2178-15075 | ۱۳۸۵/۰۴/۲۷ | ایجاد سهولت در امر گردآوری وجوه حاصل از اجرای تبصره 2 ماده 186 |
| 233-1402-10092 | ۱۳۸۵/۰۳/۲۳ | وصول یک در هزار درآمد مشمول مالیات قطعی شده سنوات 1381 به بعد صاحبان م... |
| 200-6577 | ۱۳۹۱/۰۳/۳۱ | دستورالعمل خوداظهاری در اجرای مقررات ماده 158 ق.م.م برای درآمد مشمول م... |
| 200-10170 | ۱۳۹۰/۰۴/۲۹ | اصلاحیه جزء ( 1 ) بند الف دستور العمل خود اظهاری در اجرای ماده 158 ق.م... |
| 200-5117 | ۱۳۹۰/۰۳/۰۲ | دستورالعمل خوداظهاری در اجرای مقررات ماده 158 ق.م.م برای درآمد مشمول م... |


