
آیین نامه اجرایی ماده (17) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات های مستقیم در ارتباط با تجدید ارزیابی دارائیها
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۹۲/۰۶/۰۳
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۴/۰۳/۲۱ ۱۴:۰۵
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه آییننامه اجرایی اصلاحشده ماده ۱۷ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور را ابلاغ میکند که معافیت مالیاتی افزایش سرمایه بنگاههای اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی داراییها را به مدت پنج سال از تاریخ لازمالاجرا شدن قانون تعیین میکند. بنگاههای اقتصادی که داراییهای خود را تجدید ارزیابی و سرمایه را افزایش میدهند، طبق ضوابط این آییننامه از معافیت مالیاتی مربوط بهرهمند میشوند.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1392/06/03
پیوست: دارد
ابلاغ آییننامه اجرایی ماده 17 قانون مالیاتهای مستقیم
امور مالیاتی شهر و استان تهران
ادارات کل امور مالیاتی
موضوع: آیین نامه اجرایی ماده (17) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات های مستقیم در ارتباط با تجدید ارزیابی دارائیها
معافیت مالیاتی افزایش سرمایه بنگاههای اقتصادی، ناشی از تجدید ارزیابی دارایی های آنها به موجب ماده (17) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیاتهای مستقیم- مصوب 1391/05/16- به مدت پنج سال از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون فوق، طی بخشنامه شماره 12392/200 مورخ 1391/06/21 ابلاغ گردید، اینک آیین نامه اجرایی موضوع ماده 17 قانون مذکور که طی مصوبه شماره 90836/ت 48793 ه مورخ 1392/04/18 با اعمال اصلاحاتی در آیین نامه اجرایی بند (39) قانون بودجه سال 1391 کل کشور موضوع تصویب نامه شماره 154028/ت 48319 ه مورخ 1391/08/06، تنفیذ و به تصویب هیأت محترم وزیران رسیده است با اعمال اصلاحات بعمل آمده همراه با مصوبه هیات محترم وزیران ابلاغ می گردد.
معاون مالیاتهای مستقیم
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 104 قانون مالیات های مستقیم ماده ۱۰۴ - حذف شد.
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۱۷ قانون مالیات های مستقیم ماده ۱۷- اموال و دارایی هایی که در نتیجه فوت شخص اعم از فوت واقعی یا فرضی انتقال مییابد، به شرح ز...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۲72 قانون مالیات مستقیم ماده 272 - سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است تا پایان دی ماه هر سال نسبت به اعلام آن گروه یا گروههای...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 104 قانون مالیات های مستقیم ماده ۱۰۴ - حذف شد. |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۱۷ قانون مالیات های مستقیم ماده ۱۷- اموال و دارایی هایی که در نتیجه فوت شخص اعم از فوت واقعی یا فرضی انتقال مییابد، به شرح ز... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۲72 قانون مالیات مستقیم ماده 272 - سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است تا پایان دی ماه هر سال نسبت به اعلام آن گروه یا گروههای... |
بخشنامههای مرتبط
نمونه فرم تاییدیه موضوع ماده 10 آیین نامه تجدید ارزیابی داراییها موضوع...
230-19133۱۳۹۲/۰۷/۱۳آیین نامه اجرایی بند (39) قانون بودجه سال 1391 کل کشور
154028-48319۱۳۹۱/۰۸/۰۶قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و ت...
200-12392۱۳۹۱/۰۶/۲۱ملغی الاثر شدن قسمت اخیر ماده (11) آیین نامه اجرایی ماده (17) قانون حد...
230-38133۱۳۹۲/۱۲/۲۱رای شماره ۱۷۷۶ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ هیات عمومی دیوان عدالت اداری(موضوع شکای...
1776-1399۱۳۹۹/۱۱/۲۸اصلاح ماده (9) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین ن...
200-20000۱۳۹۱/۱۰/۱۰
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 230-19133 | ۱۳۹۲/۰۷/۱۳ | نمونه فرم تاییدیه موضوع ماده 10 آیین نامه تجدید ارزیابی داراییها موضوع... |
| 154028-48319 | ۱۳۹۱/۰۸/۰۶ | آیین نامه اجرایی بند (39) قانون بودجه سال 1391 کل کشور |
| 200-12392 | ۱۳۹۱/۰۶/۲۱ | قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و ت... |
| 230-38133 | ۱۳۹۲/۱۲/۲۱ | ملغی الاثر شدن قسمت اخیر ماده (11) آیین نامه اجرایی ماده (17) قانون حد... |
| 1776-1399 | ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ | رای شماره ۱۷۷۶ مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ هیات عمومی دیوان عدالت اداری(موضوع شکای... |
| 200-20000 | ۱۳۹۱/۱۰/۱۰ | اصلاح ماده (9) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین ن... |


