
زمانبندی برای اصلاح کدگذاری اطلاعات معاملات سال 1392 توسط ادارات اطلاعات و خدمات
معتبر
تاریخ بخشنامه
۱۳۹۸/۰۲/۳۰
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
معتبر
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۴/۰۱/۲۰ ۱۰:۵۴
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این ابلاغیه به ادارات کل امور مالیاتی، مهلت اصلاح کدگذاری اشتباه رکوردهای اطلاعاتی معاملات سال ۱۳۹۲ در سامانه استخراج اطلاعات مالیاتی را حداکثر تا پایان روز ۱۳۹۸/۰۳/۰۴ تعیین میکند تا از مشمول شدن این پروندهها به مرور زمان مالیاتی موضوع ماده ۱۵۷ قانون جلوگیری شود؛ پس از این تاریخ، امکان اصلاح کدگذاری برای کاربران مسدود خواهد شد.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1398/02/30
امور مالیاتی شهر و استان تهران اداره کل امور مالیاتی
1) الزام به رسیدگی مالیاتی رکوردهای اطلاعاتی مانده در کارتابل ادارات کل جهت احتراز از شمول مرور زمان شدن وفق ماده 157 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی مصوب 1394/04/31،
2) اقدامات پیش رسیدگی در اجرای ماده 229 قانون،
3) انتقال پرونده مالیاتی رسیدگی شده; و همچنین سایر موارد مرتبط با موضوع، علی الخصوص اطلاعات مالیاتی عملکرد سال 1392، کاربران دارای دسترسی در ادارات حداکثر تا پایان روز 1398/03/04 میتوانند نسبت به اصلاح کدگذاری اطلاعات موصوف اقدام نمایند. شایان ذکر است پس از تاریخ تعیین شده، امکان اصلاح کد گذاری مسدود خواهد گردید.
معاون مالیاتهای مستقیم
تبصره در مواردی که مالیات به هر علت از غیر مودی مطالبه شده باشد پس از تأیید مراتب از طرف هیأت حل اختلاف مالیاتی مطالبه مالیات از غیر مودی در هر مرحلهای که باشد کان لم یکنتلقی میگردد و در این صورت اداره امور مالیاتی مکلف است بدون رعایت مرور زمان موضوع این ماده ظرف یک سال از تاریخ صدور رأی هیأت مزبور، مالیات متعلق را از مودی واقعی مطالبه نماید و گرنه مشمول مرور زمان خواهد بود.
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 157 قانون مالیات های مستقیم ماده 157 - نسبت به مؤدیان مالیات بر درآمد که در موعد مقرر از تسلیم اظهارنامه منبع درآمد خودداری...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۲29 قانون مالیات های مستقیم ماده 229- اداره امور مالیاتی میتواند برای رسیدگی به اظهارنامه یا تشخیص هرگونه درآمد مؤدی به کلی...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 157 قانون مالیات های مستقیم ماده 157 - نسبت به مؤدیان مالیات بر درآمد که در موعد مقرر از تسلیم اظهارنامه منبع درآمد خودداری... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۲29 قانون مالیات های مستقیم ماده 229- اداره امور مالیاتی میتواند برای رسیدگی به اظهارنامه یا تشخیص هرگونه درآمد مؤدی به کلی... |
بخشنامههای مرتبط
دستورالعمل زمانبندی کدگذاری، اصلاح و برداشت اطلاعات عملکرد سالهای 13...
230-97-14۱۳۹۷/۰۸/۰۲موعد و زمان بندی برای الحاق اطلاعات معاملات سال 1392 لغایت 1396 توسط ا...
230-4649۱۳۹۸/۰۲/۰۸زمانبندی برای اصلاح کدگذاری اطلاعات معاملات سال 1392
230-10359۱۳۹۸/۰۲/۳۰تمدید مهلت ارسال اطلاعات معاملات سال 1391
200-1042۱۳۹۲/۰۱/۳۱بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره...
210-55403۱۴۰۵/۰۷/۱۲بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح...
200-54777۱۴۰۵/۰۷/۱۱
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 230-97-14 | ۱۳۹۷/۰۸/۰۲ | دستورالعمل زمانبندی کدگذاری، اصلاح و برداشت اطلاعات عملکرد سالهای 13... |
| 230-4649 | ۱۳۹۸/۰۲/۰۸ | موعد و زمان بندی برای الحاق اطلاعات معاملات سال 1392 لغایت 1396 توسط ا... |
| 230-10359 | ۱۳۹۸/۰۲/۳۰ | زمانبندی برای اصلاح کدگذاری اطلاعات معاملات سال 1392 |
| 200-1042 | ۱۳۹۲/۰۱/۳۱ | تمدید مهلت ارسال اطلاعات معاملات سال 1391 |
| 210-55403 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۲ | بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره... |
| 200-54777 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۱ | بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح... |
