
اصلاح تبصره 2 ماده 132
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۸۵/۱۰/۰۶
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۰۹/۰۶ ۱۱:۲۸
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه متن اصلاحشده تبصره ۲ ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم را که از تاریخ ۱۳۸۴/۰۹/۳۰ لازمالاجراست ابلاغ میکند: معافیت مالیاتی ماده ۱۳۲ دیگر شامل واحدهای تولیدی و معدنی مستقر در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران، ۵۰ کیلومتری اصفهان و ۳۰ کیلومتری مراکز استانها و شهرهای با جمعیت بیش از ۳۰۰ هزار نفر نمیشود. با این حال واحدهایی که از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴/۰۹/۲۹ پروانه بهرهبرداری گرفته یا قرارداد استخراج و فروش منعقد کردهاند، همچنان طبق مقررات قبلی از این معافیت بهرهمند میمانند.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1385/10/06
نظر به اینکه به موجب ماده 66 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380/11/27 که در تاریخ 1384/08/15 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و در شماره 17705 مورخ 1384/09/14 روزنامه رسمی نیز درج گردیده استثناء مذکور در تبصره 2 ماده 132 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1380/11/27 حذف گردیده بنابراین متن تبصره 2 ماده 132 که از تاریخ 1384/09/30 لازم الاجراست به شرح زیر ابلاغ می گردد:
تبصره 2 ماده 132: معافیت های موضوع این ماده شامل درآمد واحدهای تولیدی و معدنی مستقر در شعاع یکصد و بیست کیلو متری مرکز تهران و پنجاه کیلومتری مرکز اصفهان و سی کیلومتری مراکز استانها و شهرهای دارای بیش از سیصد هزار نفر جمعیت بر اساس آخرین سرشماری نخواهد بود.
البته توجه خواهند داشت درآمد مشمول مالیات ابرازی ناشی از فعالیتهای تولیدی و معدنی در بخش های تعاونی و خصوصی که از اول سال 1381 لغایت 1384/09/29 از طرف وزارتخانه های ذیربط برای آنها پروانه بهره برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد شده باشد از معافیت مالیاتی ماده 132 قانون مالیاتهای مستقیم با رعایت مقررات تبصره 2 ماده 132 قبل از اصلاح مزبور و سایر مقررات مربوط با عنایت به حکم ماده 146 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 و اصلاحیه های بعدی آن بهره مند می باشند.
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 132 قانون مالیات های مستقیم ماده 132- درآمد ابرازی ناشی از فعالیتهای تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 146 قانون مالیات های مستقیم ماده 146 - کلیه معافیتهای مدتدار که به موجب قوانین مالیاتی و مقررات قبلی مقرر شده است با رعایت...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 146 مکرر قانون مالیات های مستقیم ماده 146 مکرر معافیتهای مذکور در مواد (133)، (134)، (139) «به استثنای بندهای (الف)، (ب) و (...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 132 قانون مالیات های مستقیم ماده 132- درآمد ابرازی ناشی از فعالیتهای تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 146 قانون مالیات های مستقیم ماده 146 - کلیه معافیتهای مدتدار که به موجب قوانین مالیاتی و مقررات قبلی مقرر شده است با رعایت... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 146 مکرر قانون مالیات های مستقیم ماده 146 مکرر معافیتهای مذکور در مواد (133)، (134)، (139) «به استثنای بندهای (الف)، (ب) و (... |
بخشنامههای مرتبط
اصلاح تاریخ روزنامه رسمی در بخشنامه شماره 3321/49633-211 مورخ 85/10/16...
211-4091-67526۱۳۸۵/۱۲/۰۶رای شماره ۱۰۵۱ مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری(موضوع شکا...
1051۱۳۹۶/۱۰/۱۹بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره...
210-55403۱۴۰۵/۰۷/۱۲بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح...
200-54777۱۴۰۵/۰۷/۱۱بخشنامه مالیات بر ارزش افزوده تنباکو ۱۴۰۵؛ لغو معافیت تنباکوی خام و فر...
200-1405-54۱۴۰۵/۰۷/۱۱دستورالعمل ۲۰۰/۱۴۰۵/۵۲ درباره تمدید مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد ۱۴...
200-1405-52۱۴۰۵/۰۶/۳۱
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 211-4091-67526 | ۱۳۸۵/۱۲/۰۶ | اصلاح تاریخ روزنامه رسمی در بخشنامه شماره 3321/49633-211 مورخ 85/10/16... |
| 1051 | ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ | رای شماره ۱۰۵۱ مورخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۹ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری(موضوع شکا... |
| 210-55403 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۲ | بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره... |
| 200-54777 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۱ | بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح... |
| 200-1405-54 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۱ | بخشنامه مالیات بر ارزش افزوده تنباکو ۱۴۰۵؛ لغو معافیت تنباکوی خام و فر... |
| 200-1405-52 | ۱۴۰۵/۰۶/۳۱ | دستورالعمل ۲۰۰/۱۴۰۵/۵۲ درباره تمدید مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد ۱۴... |
