
در خصوص اضافه پرداختی و استرداد و یا تهاتر یا بدهیهای بعدی
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۸۵/۰۱/۲۰
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۰۹/۱۸ ۱۶:۰۲
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه نحوه استرداد اضافه مالیات پرداختی توسط مؤدیان را یادآوری میکند: پس از درخواست کتبی مؤدی، واحد مالیاتی باید نواقص مدارک را ظرف یک هفته به او اعلام کند و پس از تکمیل مدارک، برگ استرداد صادر شود. اضافه مالیات پرداختی باید به مؤدی مسترد شود حتی اگر بدهی مالیاتی قطعی سنوات دیگر داشته باشد، مگر آنکه خود مؤدی کتبا درخواست تهاتر آن با بدهی مالیاتی قطعی سالهای دیگر را بدهد. نظارت بر اجرای این رویه بر عهده مدیران کل امور مالیاتی است.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1385/01/20
نظر به اهمیت اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و به منظور تسریع در انجام امور مودیان محترم بدینوسیله ضمن تأکید بر رعایت مفاد دستورالعمل شماره 16868/3974-211مورخ 1383/10/01 پیرامون نحوه استرداد، موضوع ماده 46 آئین نامه اجرایی موضوع ماده 219ق.م.م مصوب1380/11/27 نکات زیر را یادآوری و مقرر می دارد مأمورین مالیاتی در رسیدگی های خود حسب مورد به شرح ذیل اقدام نمایند:
1- پس از درخواست کتبی مودی یا نماینده قانونی وی مبنی بر استرداد اضافه مالیات پرداختی ،واحد های مالیاتی بررسیهای لازم را معمول و در صورتیکه اسناد و مدارک تسلیمی مودی دارای نواقصی باشد مراتب را حداکثر ظرف یک هفته جهت تکمیل مدارک کتبا به مودی ابلاغ نمایند.
2- پس از تکمیل مدارک و احراز مبلغ اضافه مالیات پرداختی برگ استرداد با رعایت بندهای "ب"و"ج" ماده 2 دستورالعمل موصوف صادر و اقدامات بعدی صورت پذیرد.
3- صرف نظر از اینکه مودی مالیاتی در زمان استرداد دارای هر گونه بدهی مالیاتی قطعی مربوط به سنوات قبل یا بعد بوده باشد می بایستی اضافه مالیات پرداختی به مودی مسترد گردد مگر آنکه مودی کتبا درخواست تهاتر اضافه مالیات پرداختی با بدهی مالیات قطعی سال های دیگر را داشته باشد. بدیهی است وظیفه نظارت بر حسن اجرای این امر بر عهده مدیران کل امور مالیاتی بوده تا در صورت مشاهده هر گونه موارد تخطی مراتب را به دادستانی انتظامی مالیاتی گزارش نمایند.
مواد قانونی مرتبط
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 219 قانون مالیات های مستقیم ماده 219 - شناسایی و تشخیص درآمد مشمول مالیات، مطالبه و وصول مالیات موضوع این قانون به سازمان امو... |
بخشنامههای مرتبط
ابطال بند 6 بخشنامه شماره 200/2694-1400/01/23 و بند 4 بخشنامه شماره 20...
140109970905812080۱۴۰۱/۰۹/۲۲عدم امکان تهاتر اضافه پرداختی مالیات عملکرد با بدهی مالیاتهای تکلیفی و...
200-23468۱۳۹۲/۱۲/۲۴دستورالعمل نحوه استرداد مالیات عملکرد و تکلیفی اضافه پرداختی
211-3794-16868۱۳۸۳/۱۰/۰۱بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره...
210-55403۱۴۰۵/۰۷/۱۲بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح...
200-54777۱۴۰۵/۰۷/۱۱بخشنامه مالیات بر ارزش افزوده تنباکو ۱۴۰۵؛ لغو معافیت تنباکوی خام و فر...
200-1405-54۱۴۰۵/۰۷/۱۱
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 140109970905812080 | ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ | ابطال بند 6 بخشنامه شماره 200/2694-1400/01/23 و بند 4 بخشنامه شماره 20... |
| 200-23468 | ۱۳۹۲/۱۲/۲۴ | عدم امکان تهاتر اضافه پرداختی مالیات عملکرد با بدهی مالیاتهای تکلیفی و... |
| 211-3794-16868 | ۱۳۸۳/۱۰/۰۱ | دستورالعمل نحوه استرداد مالیات عملکرد و تکلیفی اضافه پرداختی |
| 210-55403 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۲ | بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره... |
| 200-54777 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۱ | بخشنامه استرداد مالیات حقوق ۱۴۰۵؛ نحوه پس گرفتن اضافه پرداختی مالیات ح... |
| 200-1405-54 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۱ | بخشنامه مالیات بر ارزش افزوده تنباکو ۱۴۰۵؛ لغو معافیت تنباکوی خام و فر... |