
ابلاغ بند (2) مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 1399/03/03
معتبر
تاریخ بخشنامه
۱۳۹۹/۰۴/۱۱
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
معتبر
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۲/۲۷ ۱۰:۴۰
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی را ابلاغ میکند که برای تشویق ورود شرکتها به بورس، شرکتهایی که با ارائه صورتهای مالی و پرداخت مالیات متعلقه در سال ۱۳۹۹ وارد بورس شوند و حداقل ۲۵٪ سهام خود را بهصورت شناور عرضه کنند، پس از پذیرش در بورس مشمول رسیدگی مالیاتی به حسابهای سنوات قبل نخواهند شد.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1399/04/11
موضوع:ابلاغ بند (2) مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 1399/03/03
تشویق ورود شرکتها به بورس
به پیوست تصویر نامه شماره 28712 مورخ 1399/03/21 رئیس جمهور محترم عنوان وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، متضمن ابلاغ حکم بند 2 مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 1399/03/03 که به تایید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) رسیده است و مقرر می دارد: «به منظور تعمیق بازار سرمایه، تشویق شرکت ها به عرضه سهام در بورس و افزایش شفافیت مالیاتی، در مورد شرکت هایی که با ارائه صورت های مالی و پرداخت مالیات متعلقه، در سال 1399 وارد بازار بورس شوند، سازمان امور مالیاتی کشور پس از پذیرش آن ها در بازار بورس، متعرض حساب های سنوات گذشته آن ها نخواهد شد. این شرکت ها موظف اند حداقل 25 درصد سهام شرکت خود را به صورت شناور در بازار سرمایه عرضه کنند. وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است گزارش اقدامات و پیشرفت کار را هر سه ماه یک بار، به دبیرخانه شورای عالی هماهنگی اقتصادی ارائه نماید.» جهت اجرا ارسال می شود.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 227 قانون مالیات های مستقیم ماده 227- در مواردی که اظهارنامه و ترازنامه و حساب و سود و زیان مؤدی حسب مورد قبول میشود و همچنی...
- قانون مالیات بر ارزش افزوده
ماده ۲۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده: مؤدیان مکلفند، مالیات موضوع این قانون را در تاریخ تعلق مالیات، محاسبه و از طرف دیگر معامله وص...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 227 قانون مالیات های مستقیم ماده 227- در مواردی که اظهارنامه و ترازنامه و حساب و سود و زیان مؤدی حسب مورد قبول میشود و همچنی... |
| قانون مالیات بر ارزش افزوده | ماده ۲۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده: مؤدیان مکلفند، مالیات موضوع این قانون را در تاریخ تعلق مالیات، محاسبه و از طرف دیگر معامله وص... |
بخشنامههای مرتبط
دستورالعمل دادرسی مالیاتی [منسوخ شده]
117300۱۳۸۷/۱۱/۱۳ابلاغ حکم بند (2) مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ...
28712۱۳۹۹/۰۳/۲۱ابلاغ بند (4) مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 139...
200-99-44۱۳۹۹/۰۵/۰۶ابلاغ بند (2) مصوبات چهل و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ...
200-99-49۱۳۹۹/۰۵/۱۳اجرای مصوبات سی و یکمین و سی و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی م...
200-98-19۱۳۹۸/۰۳/۱۳ابلاغ بندهای (1) و (2) مصوبه پنجاه وششمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتص...
200-99-92۱۳۹۹/۱۲/۱۱
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 117300 | ۱۳۸۷/۱۱/۱۳ | دستورالعمل دادرسی مالیاتی [منسوخ شده] |
| 28712 | ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ | ابلاغ حکم بند (2) مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ... |
| 200-99-44 | ۱۳۹۹/۰۵/۰۶ | ابلاغ بند (4) مصوبات پنجاهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ 139... |
| 200-99-49 | ۱۳۹۹/۰۵/۱۳ | ابلاغ بند (2) مصوبات چهل و هشتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ... |
| 200-98-19 | ۱۳۹۸/۰۳/۱۳ | اجرای مصوبات سی و یکمین و سی و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی م... |
| 200-99-92 | ۱۳۹۹/۱۲/۱۱ | ابلاغ بندهای (1) و (2) مصوبه پنجاه وششمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتص... |