
دستورالعمل رئیس مرکز دادرسی مالیاتی برای نظارت و رسیدگی به تراکنشهای بانکی حسابهای غیرتجاری اشخاص حقیقی
معتبر
تاریخ بخشنامه
۱۴۰۳/۰۴/۱۱
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
معتبر
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۱/۱۰ ۱۰:۳۰
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این دستورالعمل به رئیس مرکز دادرسی مالیاتی اعلام میکند بخشنامه قبلی درباره متوقفکردن رسیدگی به تراکنشهای بانکی، فقط شامل حسابهای غیرتجاری اشخاص حقیقی است. تا زمان ارائه سامانه اصلاحی، رسیدگی باید فقط از سه ماه مانده به انقضای مهلت مرور زمان انجام شود و ادارات کل باید پیش از صدور برگ تشخیص یا مطالبه مالیات، مدارک اثباتکننده درآمدی بودن تراکنش را برای دادستانی انتظامی مالیاتی ارسال کنند. دادستانی نیز باید هر سه ماه گزارش عملکرد ادارات را ارائه دهد.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
موضوع: دستورالعمل رئیس مرکز دادرسی مالیاتی برای نظارت و رسیدگی به تراکنشهای بانکی حسابهای غیرتجاری اشخاص حقیقی
جناب آقای طاهری نژاد رئیس محترم مرکز دادرسی مالیاتی
پیرو نامه شماره ۲۰۰/۲۰۳۰۵/د مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۲۹ با موضوع رسیدگی به تراکنش های بانکی، در خصوص از دستور کار خارج نمودن بررسی و رسیدگی به تراکنشهای بانکی موارد مندرج در نامه مزبور اعلام می دارد، اولا، نامه فوق الذکر صرفا در خصوص رسیدگی به تراکشهای بانکی حسابهای غیر تجاری اشخاص حقیقی می باشد؛
ثانیا، ضروری است تا زمان ارائه فرآیند و سامانه اصلاحی صرفا از سه ماه قبل از انقضای مهلت مرور زمان رسیدگی حسب مورد نسبت به رسیدگی اقدام گردد؛ ثالثا، مقتضی است با هدف نظارت بر حسن اجرای مفاد نامه شماره ۲۰۰/۲۰۳۰۵/د مورخ ۱۴۰۳/۳/۲۹، ادارات کل پیش از صدور هرگونه اوراق تشخیص یا مطالبه اصل مالیات و جرایم متعلقه نسبت به ارسال اسناد مثبته حاکی از درآمدی بودن تراکنش مورد رسیدگی به دادستانی انتظامی مالیاتی و به ترتیبی که دادستان محترم مقرر می نماید، اقدام نمایند؛ رابعا، مفاد این نامه صرفا تا زمان پیاده سازی و استقرار سازوکار مذکور در نامه صدر الذکر معتبر خواهد بود. دادستانی انتظامی مالیاتی مکلف است در دورههای سه ماهه گزارش عملکرد ادارات کل امور مالیاتی را به اینجانب ارسال نماید
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۲74 قانون مالیات مستقیم ماده 274 - موارد زیر جرم مالیاتی محسوب میشود و مرتکب یا مرتکبان حسب مورد، به مجازاتهای درجه شش محک...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۱57 قانون مالیات های مستقیم ماده 157 - نسبت به مؤدیان مالیات بر درآمد که در موعد مقرر از تسلیم اظهارنامه منبع درآمد خودداری ن...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۲31 قانون مالیات های مستقیم ماده 231- در مواردی که ادارات امور مالیاتی کتبا از وزارتخانهها، مؤسسات دولتی، شرکتهای دولتی و...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۲74 قانون مالیات مستقیم ماده 274 - موارد زیر جرم مالیاتی محسوب میشود و مرتکب یا مرتکبان حسب مورد، به مجازاتهای درجه شش محک... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۱57 قانون مالیات های مستقیم ماده 157 - نسبت به مؤدیان مالیات بر درآمد که در موعد مقرر از تسلیم اظهارنامه منبع درآمد خودداری ن... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۲31 قانون مالیات های مستقیم ماده 231- در مواردی که ادارات امور مالیاتی کتبا از وزارتخانهها، مؤسسات دولتی، شرکتهای دولتی و... |
بخشنامههای مرتبط
در خصوص رسیدگی به تراکنش های بانکی
200-20305۱۴۰۳/۰۳/۲۹رای شماره ۱۰۶۶ مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ هیأت تخصصی مالیاتی ، بانکی دیوان عدالت ...
1066۱۴۰۰/۰۸/۲۳اصلاح دستورالعمل شماره ۲۰۰/۹۵/۵۲۵ مورخ ۱۳۹۵/۰۲/۰۴ موضوع نحوه بررسی و ر...
200-96-505۱۳۹۶/۰۲/۲۴نحوه بررسی و رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک
200-95-505۱۳۹۵/۰۲/۰۴در ارتباط با نحوه بررسی و رسیدگی به اطلاعات پولی و مالی واصله از جمله ...
200-5549۱۴۰۱/۰۳/۲۶نحوه بررسی و رسیدگی به اطلاعات پولی و مالی واصله از جمله تراکنش های با...
200-1401-11۱۴۰۱/۰۲/۱۱
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 200-20305 | ۱۴۰۳/۰۳/۲۹ | در خصوص رسیدگی به تراکنش های بانکی |
| 1066 | ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ | رای شماره ۱۰۶۶ مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۳ هیأت تخصصی مالیاتی ، بانکی دیوان عدالت ... |
| 200-96-505 | ۱۳۹۶/۰۲/۲۴ | اصلاح دستورالعمل شماره ۲۰۰/۹۵/۵۲۵ مورخ ۱۳۹۵/۰۲/۰۴ موضوع نحوه بررسی و ر... |
| 200-95-505 | ۱۳۹۵/۰۲/۰۴ | نحوه بررسی و رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک |
| 200-5549 | ۱۴۰۱/۰۳/۲۶ | در ارتباط با نحوه بررسی و رسیدگی به اطلاعات پولی و مالی واصله از جمله ... |
| 200-1401-11 | ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ | نحوه بررسی و رسیدگی به اطلاعات پولی و مالی واصله از جمله تراکنش های با... |


