
بخشنامه نحوه استرداد مالیات و عوارض خرید برای صادرات مواد خام و مواد اولیه تولید موضوع تبصره (2) ماده (10) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
معتبر
تاریخ بخشنامه
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
معتبر
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۰/۰۸ ۱۶:۴۷
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
طبق تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده، استرداد مالیات و عوارض خرید برای صادرات مواد خام و مواد اولیه تولید مندرج در فهرست ماده ۱۴۱ قانون مالیاتهای مستقیم ممنوع است. این بخشنامه توضیح میدهد که فهرستهای دیگر مواد و محصولات (مصوب بودجه سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱)، تا زمانی که در فهرست ماده ۱۴۱ درج نشوند، مشمول این ممنوعیت نیستند. این بخشنامه برای صادرکنندگان مواد خام و مواد اولیه تولید متقاضی استرداد مالیات ارزش افزوده خرید و ادارات مالیاتی رسیدگیکننده کاربرد دارد.
متن کامل بخشنامه
مخاطبان/ ذینفعان: ادارات کل امور مالیاتی
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 141 قانون مالیات های مستقیم ماده 141 - صددرصد (100%) درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و بیس...
- قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده
ماده 10 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۱۰ موارد زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات و عوارض خرید نهادههای آن...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۱47 قانون مالیات های مستقیم ماده 147 - هزینههای قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات به شرحی که ضمن مقررات این قانون مقرر...
- قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده
ماده 9 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۹ عرضه کالاها و ارائه خدمات زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف می باشد: الف - کالاه...
- قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده
ماده ۴ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده 4- مودی مکلف است حداکثر تا پایان ماه پس از انقضای هر دوره مالیاتی، کل مالیات و عوارض...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 141 قانون مالیات های مستقیم ماده 141 - صددرصد (100%) درآمد حاصل از صادرات خدمات و کالاهای غیرنفتی و محصولات بخش کشاورزی و بیس... |
| قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده | ماده 10 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۱۰ موارد زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات و عوارض خرید نهادههای آن... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۱47 قانون مالیات های مستقیم ماده 147 - هزینههای قابل قبول برای تشخیص درآمد مشمول مالیات به شرحی که ضمن مقررات این قانون مقرر... |
| قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده | ماده 9 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۹ عرضه کالاها و ارائه خدمات زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف می باشد: الف - کالاه... |
| قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده | ماده ۴ قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده 4- مودی مکلف است حداکثر تا پایان ماه پس از انقضای هر دوره مالیاتی، کل مالیات و عوارض... |
بخشنامههای مرتبط
فهرست مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی، محصولات نفتی...
133291-60334۱۴۰۱/۰۷/۲۷فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام...
117518-59156۱۴۰۰/۱۰/۰۱تصویب نامه هیات وزیران در خصوص اعلام فهرست مواد خام و کالاهای نفتی موض...
58683-54537۱۳۹۶/۰۵/۱۶ابلاغ فهرست مواد خام و کالاهای نفتی موضوع ماده (141) قانون مالیات های ...
200-97-22۱۳۹۷/۰۲/۲۴اصلاح بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۵۹ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ در راستای اجرای دادنام...
200-1405-41۱۴۰۵/۰۵/۲۵ابطال مواد 6 و 8 دستورالعمل نحوه استرداد مالیات و عوارض دریافتی از خری...
140109970905812852۱۴۰۱/۱۲/۱۶
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 133291-60334 | ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ | فهرست مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی، محصولات نفتی... |
| 117518-59156 | ۱۴۰۰/۱۰/۰۱ | فهرست مواد معدنی، محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت خام و نیمه خام... |
| 58683-54537 | ۱۳۹۶/۰۵/۱۶ | تصویب نامه هیات وزیران در خصوص اعلام فهرست مواد خام و کالاهای نفتی موض... |
| 200-97-22 | ۱۳۹۷/۰۲/۲۴ | ابلاغ فهرست مواد خام و کالاهای نفتی موضوع ماده (141) قانون مالیات های ... |
| 200-1405-41 | ۱۴۰۵/۰۵/۲۵ | اصلاح بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۵۹ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۷ در راستای اجرای دادنام... |
| 140109970905812852 | ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ | ابطال مواد 6 و 8 دستورالعمل نحوه استرداد مالیات و عوارض دریافتی از خری... |


