
بخشنامه ابلاغ صورتجلسه شورای عالی مالیاتی در خصوص عدم شمول مالیات نسبت به درآمد شهرداری ها از محل دریافت بهای خدمات اتباع غیر ایرانی
معتبر
تاریخ بخشنامه
۱۴۰۱/۱۱/۲۵
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
معتبر
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۱/۲۹ ۱۳:۳۵
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
طبق نظر اکثریت اعضای شورای عالی مالیاتی، وجوهی که شهرداریها بابت بهای خدمات از اتباع غیرایرانی دریافت میکنند و توسط شورای اسلامی شهر تصویب شده، ماهیت عوارض دارد نه درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی. بنابراین این درآمد شهرداریها از شمول تبصره (۲) ماده (۲) قانون مالیاتهای مستقیم خارج است و مشمول مالیات بر درآمد نمیشود.
متن کامل بخشنامه
مخاطبان/ ذینفعان: ادارات کل امور مالیاتی
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 2 قانون مالیات های مستقیم ماده 2 - اشخاص زیر مشمول پرداخت مالیاتهای موضوع این قانون نیستند: 1- وزارتخانهها و مؤسسات دولتی؛...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 255 قانون مالیات های مستقیم ماده 255- وظایف و اختیارات شورای عالی مالیاتی به شرح زیر است: 1- تهیه آئیننامهها و بخشنامههای...
- قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده
ماده 17 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۱۷ مودیان مکلفند مالیات و عوارض فروش موضوع این قانون را از خریدار یا کارفرما وصول ک...
- قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده
ماده 50 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۵۰ متن زیر جایگزین ماده (۲۴۴) قانون مالیاتهای مستقیم و تبصره های آن می شود و به...
- قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده
ماده ۱۷ _ مالیاتهایی که مؤدیان در موقع خرید کالا یا خدمت برای فعالیتهای اقتصادی خود به استناد صورتحسابهای صادره موضوع این قانون پر...
- قانون مالیات بر ارزش افزوده
ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده: برقراری هر گونه عوارض و سایر وجوه برای انواع کالاهای وارداتی و تولیدی و همچنین ارائه خدمات که...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 2 قانون مالیات های مستقیم ماده 2 - اشخاص زیر مشمول پرداخت مالیاتهای موضوع این قانون نیستند: 1- وزارتخانهها و مؤسسات دولتی؛... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 255 قانون مالیات های مستقیم ماده 255- وظایف و اختیارات شورای عالی مالیاتی به شرح زیر است: 1- تهیه آئیننامهها و بخشنامههای... |
| قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده | ماده 17 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۱۷ مودیان مکلفند مالیات و عوارض فروش موضوع این قانون را از خریدار یا کارفرما وصول ک... |
| قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده | ماده 50 قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده ماده ۵۰ متن زیر جایگزین ماده (۲۴۴) قانون مالیاتهای مستقیم و تبصره های آن می شود و به... |
| قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده | ماده ۱۷ _ مالیاتهایی که مؤدیان در موقع خرید کالا یا خدمت برای فعالیتهای اقتصادی خود به استناد صورتحسابهای صادره موضوع این قانون پر... |
| قانون مالیات بر ارزش افزوده | ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده: برقراری هر گونه عوارض و سایر وجوه برای انواع کالاهای وارداتی و تولیدی و همچنین ارائه خدمات که... |
بخشنامههای مرتبط
صورتجلسه مورخ 1397/04/05 شورای عالی مالیاتی در اجرای بند 3 ماده 255 قا...
201-5۱۳۹۷/۰۴/۱۲ارسال تصویر دادنامه شماره 140231390001774642 مورخ 1402/07/12 صادره از ...
212-14943۱۴۰۲/۰۸/۱۶رای شماره ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۱۷۷۴۶۴۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۲ هیأت تخصصی مالیاتی ، بانک...
140231390001774642۱۴۰۲/۰۷/۱۲صورتجلسه مورخ 1401/04/05 شورای عالی مالیاتی در اجرای بند 3 ماده 255 قا...
201-5۱۴۰۱/۰۴/۰۵ارسال نظر هیات عمومی شورای عالی مالیاتی موضوع صورتجلسه شماره ۱۵-۲۰۱ مو...
200-1405-6۱۴۰۵/۰۱/۳۱ارسال رأی شماره 3-201 مورخ 1405/03/16 هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی در...
201-8793۱۴۰۵/۰۴/۰۷
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 201-5 | ۱۳۹۷/۰۴/۱۲ | صورتجلسه مورخ 1397/04/05 شورای عالی مالیاتی در اجرای بند 3 ماده 255 قا... |
| 212-14943 | ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ | ارسال تصویر دادنامه شماره 140231390001774642 مورخ 1402/07/12 صادره از ... |
| 140231390001774642 | ۱۴۰۲/۰۷/۱۲ | رای شماره ۱۴۰۲۳۱۳۹۰۰۰۱۷۷۴۶۴۲ مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۲ هیأت تخصصی مالیاتی ، بانک... |
| 201-5 | ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ | صورتجلسه مورخ 1401/04/05 شورای عالی مالیاتی در اجرای بند 3 ماده 255 قا... |
| 200-1405-6 | ۱۴۰۵/۰۱/۳۱ | ارسال نظر هیات عمومی شورای عالی مالیاتی موضوع صورتجلسه شماره ۱۵-۲۰۱ مو... |
| 201-8793 | ۱۴۰۵/۰۴/۰۷ | ارسال رأی شماره 3-201 مورخ 1405/03/16 هیأت عمومی شورای عالی مالیاتی در... |