
تشخیص مالیات بر مبنای درآمدهای غیر معاف شرکت- منبع مالیات: اشخاص حقوقی- اداره کل مربوط: قزوین
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۸۱/۱۰/۱۴
دستهبندی
نمونه آراء شعب
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۰/۱۵ ۱۰:۳۶
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
در این رأی، شورای عالی مالیاتی شکایت یک شرکت را رد میکند، چون مالیات بر اساس درآمدهای غیرمعاف شرکت درست تشخیص داده شده بود و معافیت شرکت تعاونی که مؤدی ادعا میکرد بر درآمد کشاورزی موضوعیت نداشت.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 138/10/14
شماره وتاریخ رأی مورد واخواهی: 674-1380/08/06
مربوط به مالیات: اشخاص حقوقی
سال عملکرد یا تعلق مالیات: 1376
شماره حوزه مالیاتی: 0113
شماره سر ممیزی مالیاتی: 011
اداره: سازمان امور اقتصادی و دارائی استان قزوین (اداره امور مالیاتی قزوین)
تاریخ ابلاغ رأی:1380/08/15
شماره و تاریخ ثبت شکایت: 7600-4/30-1380/09/18
خلاصه واخواهی:
به رأی شماره 674 به عنوان رأی هیأت حل اختلاف مالیاتی موضوع ماده 243 قانون مالیاتهای مستقیم به دلایل ذیل شکایت داشته و معترض می باشیم:
الف- به جای نماینده اداره کل کشاورزی و عمران روستائی یا نماینده اداره کل صنایع و معادن از آقای که شغل بزازی دارد و به عنوان نماینده فرمانداری دعوت به عمل آمده که نامبرده هم در هیأتها شرکت نمی کند و لذا رأی صادره قانونی نمی باشد.
ب- نماینده محترم هیأت حل اختلاف مالیاتی جناب آقای در جلسه هیأت پرونده را برای مطالعه در اختیار اینجانب قرار نداده است.
ج- هیأت به نامه دفتر فنی مالیاتی و بخشنامه معاون درآمدهای مالیاتی در مورد معافیت شرکتهای تعاونی توجهی ننموده است، لذا تقاضای رسیدگی و رفع تعرض دارد.
رأی:
شعبه دوم شورای عالی مالیاتی با ملاحظه شکوائیه مودی و مطالعه و بررسی پرونده مالیاتی مربوط به شرح آتی انشاء رأی می نماید:
نظر به اینکه مالیات مورد مطالبه بر مبنای درآمدهای غیر معاف شرکت تشخیص و از طریق توافق با ممیز کل مالیاتی قطعی و پرداخت گردیده وهیأت حل اختلاف مالیاتی موضوع ماده 243 قانون مالیاتهای مستقیم نیز با توجه به مراتب یاد شده اعتراض وکیل مودی را در مورد معافیت درآمدهای مبنای تشخیص مالیاتی و استرداد مالیات متعلقه را وارد ندانسته ومبادرت به صدور رأی نموده است. علیهذا از جهت شکایت واصله موجبی برای نقض رأی مورد واخواهی وجود ندارد و این شعبه رد شکایت رسیده را اعلام می دارد.
ضمنا اعتراض مودی در خصوص دعوت از نماینده فرمانداری به جای نماینده اداره کل کشاورزی و عمران روستائی به عنوان نماینده موضوع بند 3 ماده 244 قانون مالیاتهای مستقیم با توجه به اینکه درآمد مبنای تشخیص مالیات درآمد کشاورزی نبوده وارد نمی باشد.
صدیقه کاتوزیان
رضا سعیدی امجد
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 243 قانون مالیات های مستقیم ماده 243- در صورتی که درخواست استرداد از طرف مؤدی به عمل آمده باشد و اداره امور مالیاتی آن را وا...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 244 قانون مالیات های مستقیم ماده ۲۴۴- مرجع رسیدگی به کلیه اختلاف های مالیاتی جز در مواردی که ضمن مقررات این قانون مرجع دیگر...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم ماده 132- درآمد ابرازی ناشی از فعالیتهای تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۱81 قانون مالیات های مستقیم ماده 181 - به منظور کنترل دفاتر، اسناد و مدارک مؤدیان اعم از دستی و ماشینی (مکانیزه) با هدف نظارت...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۱93 قانون مالیات های مستقیم ماده 193 - نسبت به مؤدیانی که به موجب این قانون و مقررات مربوط به آن مکلف به نگهداری دفاتر قانونی...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 243 قانون مالیات های مستقیم ماده 243- در صورتی که درخواست استرداد از طرف مؤدی به عمل آمده باشد و اداره امور مالیاتی آن را وا... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 244 قانون مالیات های مستقیم ماده ۲۴۴- مرجع رسیدگی به کلیه اختلاف های مالیاتی جز در مواردی که ضمن مقررات این قانون مرجع دیگر... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۱۳۲ قانون مالیات های مستقیم ماده 132- درآمد ابرازی ناشی از فعالیتهای تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۱81 قانون مالیات های مستقیم ماده 181 - به منظور کنترل دفاتر، اسناد و مدارک مؤدیان اعم از دستی و ماشینی (مکانیزه) با هدف نظارت... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۱93 قانون مالیات های مستقیم ماده 193 - نسبت به مؤدیانی که به موجب این قانون و مقررات مربوط به آن مکلف به نگهداری دفاتر قانونی... |
بخشنامههای مرتبط
درآمدهای کتمان شده شرکت در دوران معافیت- منبع مالیات: اشخاص حقوقی- ادا...
201-5441۱۳۸۱/۰۶/۳۱درآمدهای غیر تولیدی مشمول معافیت نیست- منبع مالیات: اشخاص حقوقی- اداره...
201-5876۱۳۸۲/۰۷/۲۸اعمال معافیت ماده 132 در موارد تشخیص علی الرأس- منبع مالیات: اشخاص حقو...
201-6368۱۳۸۱/۰۷/۲۹تفکیک هزینه های مربوط به فعالیتهای تولیدی معاف وغیر معاف- منبع مالیات:...
201-7238۱۳۸۱/۰۸/۲۵فعالیت انتفاعی صندوق قرض الحسنه موضوع بند ب ماده 105- منبع مالیات: اشخ...
201-7934۱۳۸۲/۱۰/۳۰فعالیت خارج از حدود اساسنامه شرکتهای تعاونی مشمول مالیات است- منبع مال...
201-7820۱۳۸۲/۱۰/۲۹
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 201-5441 | ۱۳۸۱/۰۶/۳۱ | درآمدهای کتمان شده شرکت در دوران معافیت- منبع مالیات: اشخاص حقوقی- ادا... |
| 201-5876 | ۱۳۸۲/۰۷/۲۸ | درآمدهای غیر تولیدی مشمول معافیت نیست- منبع مالیات: اشخاص حقوقی- اداره... |
| 201-6368 | ۱۳۸۱/۰۷/۲۹ | اعمال معافیت ماده 132 در موارد تشخیص علی الرأس- منبع مالیات: اشخاص حقو... |
| 201-7238 | ۱۳۸۱/۰۸/۲۵ | تفکیک هزینه های مربوط به فعالیتهای تولیدی معاف وغیر معاف- منبع مالیات:... |
| 201-7934 | ۱۳۸۲/۱۰/۳۰ | فعالیت انتفاعی صندوق قرض الحسنه موضوع بند ب ماده 105- منبع مالیات: اشخ... |
| 201-7820 | ۱۳۸۲/۱۰/۲۹ | فعالیت خارج از حدود اساسنامه شرکتهای تعاونی مشمول مالیات است- منبع مال... |


