
دستورالعمل نحوه ی تعیین در آمد مشمول مالیات و مالیات عملکرد 1386
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۸۷/۰۳/۰۷
دستهبندی
دستورالعمل مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۰/۲۴ ۱۱:۳۲
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه دستورالعمل تعیین درآمد مشمول مالیات و مالیات عملکرد سال ۱۳۸۶ صاحبان مشاغل صنفی موضوع ماده ۹۵ قانون مالیاتهای مستقیم را ابلاغ میکند که با هماهنگی اتحادیههای صنفی، شورای اصناف و مجامع امور صنفی تهران تدوین شده است. این دستورالعمل بر اساس تبصره ۵ ماده ۱۰۰ و ماده ۱۵۸ قانون مالیاتهای مستقیم تنظیم شده و ادارات مالیاتی باید برای اتحادیههایی که آمادگی خود را برای این روش اعلام میکنند، طبق ضوابط همین دستورالعمل عمل نمایند.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1387/03/07
پیوست: دارد
موضوع: دستورالعمل نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات ومالیات عملکرد سال 1386 و صاحبان مشاغل امور صنفی موضوع ماده 95 قانون مالیاتهای مستقیم با هماهنگی اتحادیه های امور صنفی در اجرای تصویب نامه شماره 150866/ت 38842ک کمیسیون اصل 138 قانون اساسی و مقررات تبصره 5 ماده 100 وماده 158 ق.م.م
بنا به اختیار حاصل از تبصره (5) ماده 100 وماده 158 ق.م.م ودر اجرای بند 8 تصویب نامه شماره 150866/ت38842ک مورخ 1386/11/17 کمیسیون اصل 138 قانون اساسی، به پیوست دستورالعمل اجرایی بند مذکور که با هماهنگی نمایندگان محترم وزارت بازرگانی، شورای اصناف، مجامع امور صنفی تهران واین سازمان در خصوص نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات ومالیات عملکرد سال 1386 صاحبان محترم مشاغل امور صنفی با هماهنگی اتحادیه ها تدوین گردیده است، جهت اجراء ابلاغ می گردد. مقتضی است ترتیبی اتخاذ گردد تا در خصوص اتحادیه های امور صنفی که به شرح این دستورالعمل اعلام آمادگی می نمایند برابر ضوابط وشرایط تعیین شده اقدام گردد.
علی اکبر عرب مازار
ماده ۱۰۰- مودیان موضوع این فصل این قانون مکلف اند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خود را در یک سال مالیاتی برای هر واحد شغلی یا برای هر محل جداگانه طبق نمونهای که وسیله سازمان امور مالیاتی کشور تهیه خواهد شد تنظیم و تا آخر خرداد ماه سال بعد به اداره امور مالیاتی محل شغل خود تسلیم و مالیات متعلق را به نرخ مذکور در ماده (۱۳۱) این قانون پرداخت نمایند.
تبصره- سازمان امور مالیاتی کشور میتواند برخی از مشاغل یا گروههایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده(۸۴) این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مودیان مذکور را بهصورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی که مودی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول میشود.
تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامههای مالیاتی تسلیم شده در موعد مقرر نخواهد بود.
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 95 قانون مالیات های مستقیم ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 100 قانون مالیات های مستقیم ماده 100- مؤدیان موضوع این فصل مکلفاند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خود را در یک...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 158 قانون مالیات های مستقیم ماده 158- حذف شد.
- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
اصل یکصد و سی و هشتم علاوه بر مواردی که هیئت وزیران یا وزیری مأمور تدوین آیین‏نامه‏های اجرایی قوانین می‏شود، هیئت و...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 95 قانون مالیات های مستقیم ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 100 قانون مالیات های مستقیم ماده 100- مؤدیان موضوع این فصل مکلفاند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خود را در یک... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 158 قانون مالیات های مستقیم ماده 158- حذف شد. |
| قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران | اصل یکصد و سی و هشتم علاوه بر مواردی که هیئت وزیران یا وزیری مأمور تدوین آیین‏نامه‏های اجرایی قوانین می‏شود، هیئت و... |
بخشنامههای مرتبط
عدم شمول واحدهای صنفی تولیدی مشمول قانون نظام صنفی در قانون موسوم به ت...
150866-38842۱۳۸۶/۱۱/۱۷اضافه نمودن هزینه های سهم معاف به در آمد مشمول مالیات
232-1671-3708-14905۱۳۸۳/۰۹/۰۱محاسبه در آمد مشمول مالیات صاحبان سینماها و کسر عوارض در هنگام اعمال ض...
30-4-11324-60922۱۳۷۷/۱۲/۲۲نحوه تشخیص در آمد مشمول مالیات علی الراس
30-4-6887-27876۱۳۷۵/۰۶/۲۴دستورالعمل دادرسی مالیاتی (خرداد ۱۴۰۵)
dadresi-1405۱۴۰۵/۰۳/۳۱نحوه اخذ و تعیین تگلیف تضمین دریافتی بابت واردات ماشین آلات و تجهیزات ...
200-1405-503۱۴۰۵/۰۳/۳۱
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 150866-38842 | ۱۳۸۶/۱۱/۱۷ | عدم شمول واحدهای صنفی تولیدی مشمول قانون نظام صنفی در قانون موسوم به ت... |
| 232-1671-3708-14905 | ۱۳۸۳/۰۹/۰۱ | اضافه نمودن هزینه های سهم معاف به در آمد مشمول مالیات |
| 30-4-11324-60922 | ۱۳۷۷/۱۲/۲۲ | محاسبه در آمد مشمول مالیات صاحبان سینماها و کسر عوارض در هنگام اعمال ض... |
| 30-4-6887-27876 | ۱۳۷۵/۰۶/۲۴ | نحوه تشخیص در آمد مشمول مالیات علی الراس |
| dadresi-1405 | ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ | دستورالعمل دادرسی مالیاتی (خرداد ۱۴۰۵) |
| 200-1405-503 | ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ | نحوه اخذ و تعیین تگلیف تضمین دریافتی بابت واردات ماشین آلات و تجهیزات ... |

