
ترتیبات اجرائی نحوه وصول بدهی بدهکاران
معتبر
تاریخ بخشنامه
۱۳۹۹/۱۱/۱۹
دستهبندی
دستورالعمل مالیاتی
وضعیت سند
معتبر
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۲/۲۸ ۰۸:۲۴
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این دستورالعمل مراحل وصول بدهیهای قطعیشده مالیاتی را برای ادارات کل مشخص میکند: ابلاغ بدهی ظرف یک هفته پس از قطعیت، مهلت ۱۰ روزه مودی برای پرداخت طبق ماده ۲۱۰، سپس صدور برگ اجرایی با مهلت یکماهه، و در صورت عدم پرداخت، توقیف اموال مودی طبق ماده ۲۱۸. اگر وصول از خود مودی ممکن نشود، مسئولیت تضامنی مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت طبق ماده ۱۹۸ برای وصول بدهی اعمال میشود. همچنین توقیف اموال بیش از میزان بدهی و دهدرصد اضافی تخلف محسوب شده و قابل پیگرد است.
متن کامل بخشنامه
لذا مقرر میدارد ادارات کل امور مالیاتی برای وصول مطالبات بالاخص مطالبات معوق موارد ذیل را رعایت نمایند:
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 198 قانون مالیات های مستقیم ماده 198 در شرکتهای منحله، مدیران تصفیه اشخاص حقوقی و در سایر شرکتها مدیران اشخاص حقوقی غیردولت...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 210 قانون مالیات های مستقیم ماده 210 - هرگاه مؤدی مالیات قطعیشده خود را ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ برگ قطعی پرداخت ننماید ادا...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 211 قانون مالیات های مستقیم ماده 211 - هر گاه مؤدی پس از ابلاغ برگ اجرایی در موعد مقرر مالیات مورد مطالبه را کلا پرداخت نکند...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 215 قانون مالیات های مستقیم ماده 215- در مورد اموال غیر منقول توقیفشده در صورتی که پس از دو نوبت آگهی (که نوبت دوم آن بدون...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 218 قانون مالیات های مستقیم ماده 218 - آئیننامه مربوط به قسمت وصول مالیات توسط وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و دادگست...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 259 قانون مالیات های مستقیم ماده 259- هر گاه شکایت از رأی هیأت حل اختلاف مالیاتی از طرف مؤدی به عمل آمده باشد و مؤدی به میزان...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 198 قانون مالیات های مستقیم ماده 198 در شرکتهای منحله، مدیران تصفیه اشخاص حقوقی و در سایر شرکتها مدیران اشخاص حقوقی غیردولت... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 210 قانون مالیات های مستقیم ماده 210 - هرگاه مؤدی مالیات قطعیشده خود را ظرف ده روز از تاریخ ابلاغ برگ قطعی پرداخت ننماید ادا... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 211 قانون مالیات های مستقیم ماده 211 - هر گاه مؤدی پس از ابلاغ برگ اجرایی در موعد مقرر مالیات مورد مطالبه را کلا پرداخت نکند... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 215 قانون مالیات های مستقیم ماده 215- در مورد اموال غیر منقول توقیفشده در صورتی که پس از دو نوبت آگهی (که نوبت دوم آن بدون... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 218 قانون مالیات های مستقیم ماده 218 - آئیننامه مربوط به قسمت وصول مالیات توسط وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و دادگست... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 259 قانون مالیات های مستقیم ماده 259- هر گاه شکایت از رأی هیأت حل اختلاف مالیاتی از طرف مؤدی به عمل آمده باشد و مؤدی به میزان... |
بخشنامههای مرتبط
اصلاح برخی از بندهای دستورالعمل شماره 230/53338 مورخ 1399/11/19
230-9368۱۴۰۰/۰۸/۳۰ترتیبات اقدامات اجرایی برای اشخاص حقوقی
230-21809۱۳۹۹/۰۵/۲۲وصول هزینه توقیف اموال
30-4-1551۱۳۷۴/۰۳/۰۳نحوه اجرای مقررات ماده 198 قانون مالیاتهای مستقیم
210-99-84۱۳۹۹/۱۱/۰۵دستورالعمل دادرسی مالیاتی (خرداد ۱۴۰۵)
dadresi-1405۱۴۰۵/۰۳/۳۱نحوه اخذ و تعیین تگلیف تضمین دریافتی بابت واردات ماشین آلات و تجهیزات ...
200-1405-503۱۴۰۵/۰۳/۳۱
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 230-9368 | ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ | اصلاح برخی از بندهای دستورالعمل شماره 230/53338 مورخ 1399/11/19 |
| 230-21809 | ۱۳۹۹/۰۵/۲۲ | ترتیبات اقدامات اجرایی برای اشخاص حقوقی |
| 30-4-1551 | ۱۳۷۴/۰۳/۰۳ | وصول هزینه توقیف اموال |
| 210-99-84 | ۱۳۹۹/۱۱/۰۵ | نحوه اجرای مقررات ماده 198 قانون مالیاتهای مستقیم |
| dadresi-1405 | ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ | دستورالعمل دادرسی مالیاتی (خرداد ۱۴۰۵) |
| 200-1405-503 | ۱۴۰۵/۰۳/۳۱ | نحوه اخذ و تعیین تگلیف تضمین دریافتی بابت واردات ماشین آلات و تجهیزات ... |