
تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1398 صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره ماده 100 قانون مالیاتهای مستقیم اصلاحی مصوب 1394/04/31
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۹۸/۱۲/۲۴
دستهبندی
دستورالعمل مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۴/۰۱/۲۷ ۱۱:۱۵
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این دستورالعمل مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۸ صاحبان وسایط نقلیه مسافری، باری و ماشینآلات راهسازی و صنعتی (مانند تاکسی و وانتبار) را بر اساس گروهبندی پنجگانه استانها و جداول پیوست تعیین میکند. این مودیان از تسلیم اظهارنامه معافاند و باید مالیات را حداکثر تا پایان خرداد ۱۳۹۹ بپردازند، در غیر این صورت مشمول جریمه ماده ۱۹۰ میشوند. برای خودروی دوم و بعدی مالک، مالیات با افزایش (معمولاً ۲۵ درصد) محاسبه میشود و خودروهای واگذارشده یا مدل ۱۳۹۹ نیز مشمول افزایش علیالحساب ۲۰ درصدی هستند.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1398/12/24
مخاطبان، ذینفعان:
تعیین مالیات عملکرد ۱۳۹۸ برای صاحبان وسایل نقلیه بر اساس گروهبندی استانها
| گروه بندی استان ها شهرها/ شهرستان ها |
شهر تهران |
استان های گروه(2) | استان های گروه(3) | استان های گروه(4) | استان های گروه(5) |
| مراکز استان ها | 100% | 95% | 90% | 85% | 80% |
| سایر نقاط استان | - | 90% | 85% | 80% | 75% |
3-درخصوص مالکان تاکسی و وانتبارکه مالک بیش از یک خودرو از انواع مذکور باشند، مالیات خودروهای بعدی نیز به صورت مقطوع به شرح جدول (1) پیوست تعیین می شود. درخصوص سایر صاحبان مشاغل خودرویی که دارای بیش از یک خودرو باشند، مالیات خودروهای بعدی به صورت مقطوع با 25% (بیست و پنج درصد) افزایش نسبت به جدول مربوط محاسبه و وصول خواهدشد. همچنین درصورتی که خودروی اول مودی تاکسی یا وانت بوده و خودروهای بعدی از سایر خودروها یا ادوات موضوع جداول این دستورالعمل باشد، با عنایت به توضیحات مذکور ، مالیات خودروهای بعدی با درنظرگرفتن رقم مربوط به مالیات خودرو یا وسیله مذکور، با 25% افزایش به صورت مقطوع خواهد بود.
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 95 قانون مالیات های مستقیم ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 100 قانون مالیات های مستقیم ماده 100- مؤدیان موضوع این فصل مکلفاند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خود را در یک...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 190 قانون مالیات های مستقیم ماده 190 - علیالحساب پرداختی بابت مالیات عملکرد هرسال مالی قبل از سررسید مقرر در این قانون برای...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 95 قانون مالیات های مستقیم ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 100 قانون مالیات های مستقیم ماده 100- مؤدیان موضوع این فصل مکلفاند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خود را در یک... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 190 قانون مالیات های مستقیم ماده 190 - علیالحساب پرداختی بابت مالیات عملکرد هرسال مالی قبل از سررسید مقرر در این قانون برای... |
بخشنامههای مرتبط
تمدید مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد سال 1398 صاحبان مشاغل خودرویی
230-12494۱۳۹۹/۰۴/۰۴تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۳ صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره...
200-1404-53۱۴۰۴/۰۶/۰۵تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۲ صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره...
200-1403-505۱۴۰۳/۰۲/۲۹تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1401 صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره...
97791۱۴۰۲/۰۱/۲۲تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1396 صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره...
200-97-7۱۳۹۷/۰۲/۰۱تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1395 صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره...
200-96-508۱۳۹۶/۰۳/۲۰
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 230-12494 | ۱۳۹۹/۰۴/۰۴ | تمدید مهلت پرداخت مالیات مقطوع عملکرد سال 1398 صاحبان مشاغل خودرویی |
| 200-1404-53 | ۱۴۰۴/۰۶/۰۵ | تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۳ صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره... |
| 200-1403-505 | ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ | تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۴۰۲ صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره... |
| 97791 | ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ | تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1401 صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره... |
| 200-97-7 | ۱۳۹۷/۰۲/۰۱ | تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1396 صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره... |
| 200-96-508 | ۱۳۹۶/۰۳/۲۰ | تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال 1395 صاحبان مشاغل خودرویی در اجرای تبصره... |


