
مالیاتهای تکلیفی شرکتهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۷۵/۱۲/۲۱
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۰۹/۰۶ ۱۴:۳۸
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
بر اساس این بخشنامه، وجوهی که شرکتهای تحت پوشش بنیاد مستضعفان و جانبازان بابت حضور مدیران در جلسات مجمع عمومی به این بنیاد پرداخت میکنند، مشمول کسر مالیات تکلیفی نیست. با این حال شرکتها موظفاند مشخصات اعضای هیأت مدیره و میزان این پرداختی را به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی یا اداره امور اقتصادی و دارایی محل اعلام کنند. در مقابل، اگر پاداش هیأت مدیره مستقیما به خود اعضا (اشخاص حقیقی) پرداخت شود، آن مبلغ مشمول مالیات حقوق خواهد بود.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1375/12/21
چنانچه بابت حضور مدیران در جلسات شرکتهای تحت پوشش آن بنیاد و طبق صورتجلسات مجمع عمومی عادی سالیانه ، شرکتهای تحت پوشش وجوهی به آن بنیاد پرداخت نمایند این وجوه مشمول کسر مالیات تکلیفی نبوده و پرداخت کننده نیز تکلیفی نسبت به کسر مالیات نخواهد داشت لکن لازم است شرکتهای تحت پوشش آن بنیاد مشخصات اعضاء هیات مدیره مورد نظر خود و میزان پرداختی از این بابت به آن بنیاد را در تهران به اداره کل اطلاعات و خدمات مالیاتی و در شهرستانها به اداره امور اقتصادی و دارایی محل اعلام نماید البته بدیهی است اختصاص یا پرداخت وجوه تحت عنوان پاداش اعضاء هیات مدیره به آنها ( اشخاص حقیقی ) طبق مقررات مربوط مشمول مالیات حقوق خواهدبود.
رییس شورای عالی مالیاتی
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 85 قانون مالیات های مستقیم ماده 85 نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی مازاد بر مبلغ مذکور در ماده (84) این قا...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 104 قانون مالیات های مستقیم ماده ۱۰۴ - حذف شد.
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۲ قانون مالیات های مستقیم ماده 2 - اشخاص زیر مشمول پرداخت مالیاتهای موضوع این قانون نیستند: 1- وزارتخانهها و مؤسسات دولتی؛...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۹4 قانون مالیات های مستقیم ماده 94- درآمد مشمول مالیات مؤدیان موضوع این فصل عبارت است از کل فروش کالا و خدمات به اضافه سایر...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۹5 قانون مالیات های مستقیم ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 85 قانون مالیات های مستقیم ماده 85 نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی مازاد بر مبلغ مذکور در ماده (84) این قا... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 104 قانون مالیات های مستقیم ماده ۱۰۴ - حذف شد. |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۲ قانون مالیات های مستقیم ماده 2 - اشخاص زیر مشمول پرداخت مالیاتهای موضوع این قانون نیستند: 1- وزارتخانهها و مؤسسات دولتی؛... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۹4 قانون مالیات های مستقیم ماده 94- درآمد مشمول مالیات مؤدیان موضوع این فصل عبارت است از کل فروش کالا و خدمات به اضافه سایر... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۹5 قانون مالیات های مستقیم ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و... |
بخشنامههای مرتبط
دستورالعمل در خصوص رسیدگی به مالیات عملکرد 1380 شرکتهای تحت پوشش بنیاد...
30-4-8980-67334۱۳۸۰/۱۱/۱۰بخشنامه در خصوص مدیران شرکتهای تحت پوشش نهادها و موسسات عمومی از جمله ...
211-7009-5355۱۳۸۱/۱۲/۱۷در خصوص تقسیط مالیات شرکتهای تحت پوشش بنیاد
46314۱۳۷۷/۰۹/۲۴تسری مفاد ماده 202 در مورد مدیران شرکت های تحت پوشش نهاد ها و موسسات ع...
49713۱۳۸۱/۱۰/۰۴نحوه پرداخت سهم بنیاد مستضعفان از طرف شرکتهای تابعه
30-4-112-1238۱۳۷۶/۰۱/۱۸بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره...
210-55403۱۴۰۵/۰۷/۱۲
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 30-4-8980-67334 | ۱۳۸۰/۱۱/۱۰ | دستورالعمل در خصوص رسیدگی به مالیات عملکرد 1380 شرکتهای تحت پوشش بنیاد... |
| 211-7009-5355 | ۱۳۸۱/۱۲/۱۷ | بخشنامه در خصوص مدیران شرکتهای تحت پوشش نهادها و موسسات عمومی از جمله ... |
| 46314 | ۱۳۷۷/۰۹/۲۴ | در خصوص تقسیط مالیات شرکتهای تحت پوشش بنیاد |
| 49713 | ۱۳۸۱/۱۰/۰۴ | تسری مفاد ماده 202 در مورد مدیران شرکت های تحت پوشش نهاد ها و موسسات ع... |
| 30-4-112-1238 | ۱۳۷۶/۰۱/۱۸ | نحوه پرداخت سهم بنیاد مستضعفان از طرف شرکتهای تابعه |
| 210-55403 | ۱۴۰۵/۰۷/۱۲ | بخشنامه معافیت مالیاتی اجاره مسکونی عملکرد ۱۴۰۳؛ شرط ثبت قرارداد اجاره... |