
در خصوص معافیت هر نوع فعالیت اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی در منطقه ازاد از تاریخ مندرج در مجوز
معتبر
تاریخ بخشنامه
۱۳۹۲/۰۳/۲۲
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
معتبر
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۰۸/۲۹ ۱۵:۰۸
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
طبق این بخشنامه، هر نوع فعالیت اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی که در چارچوب مجوزهای کسبوکار یا پروانه تأسیس و بهرهبرداری در مناطق آزاد تجاری-صنعتی انجام شود، از تاریخ صدور مجوز به مدت ۲۰ سال از مالیات بر درآمد معاف است. حقوق کارکنان واحدهایی که در همین مناطق و با مجوز مشغول به کار هستند نیز تا ۲۰ سال معاف از مالیات خواهد بود، مشروط بر اینکه محل اشتغال آنها صرفاً در محدوده جغرافیایی منطقه آزاد باشد.
متن کامل بخشنامه
تاریخ: 1392/03/22
احتراما، به منظور هماهنگی در رسیدگی به پرونده های مالیاتی مودیان مستقر در مناطق آزاد تجاری مراتب زیر را به آگاهی می رساند:
با عنایت به رای شماره 30/4/2090 مورخ 1374/03/24 هیات عمومی شورای عالی مالیاتی، با توجه به مفاد ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر معافیت هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ مندرج در مجوز، بطور کلی هر نوع فعالیت اقتصادی اشخاص حقیقی و حقوقی که صرفا در حدود مجوزهای کسب و کار صادره مربوط اعم از شغلی یا استخدامی و یا بر اساس پروانه های تاسیس یا بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی در مناطق مذکور انجام می پذیرد از پرداخت مالیات بر درآمد در مدت مقرر (20 سال از تاریخ صدور مجوز ) معاف می باشد .
بنابراین درآمد حقوق کارکنان واحدهایی که با کسب مجوز در مناطق مذکور ایجاد و بابت اشتغال در مناطق موصوف حقوق دریافت می دارند به مدت 20 سال از تاریخ مندرج در مجوز مذکور معاف خواهند بود. شایان ذکر است معافیت مالیاتی مورد نظر ناظر به مواردی است که حقوق بگیر صرفا در محدوده جغرافیایی مناطق آزاد تعیین شده اشتغال داشته باشد.
معاون درآمد های مالیاتی
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 132 قانون مالیات های مستقیم ماده 132- درآمد ابرازی ناشی از فعالیتهای تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی...
- قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران
ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران: اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه به انواع فعالیتهای اقتصا...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 132 قانون مالیات های مستقیم ماده 132- درآمد ابرازی ناشی از فعالیتهای تولیدی و معدنی اشخاص حقوقی غیردولتی در واحدهای تولیدی... |
| قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران | ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری – صنعتی جمهوری اسلامی ایران: اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه به انواع فعالیتهای اقتصا... |
بخشنامههای مرتبط
ابطال عبارات «اعم از» و « یا استخدامی» از رأی شماره 30/4/2090- 1374/03...
12404-12405۱۴۰۰/۰۸/۲۵ابلاغ دادنامه شماره 9909970905810344 مورخ 1399/02/30 هیأت عمومی دیوان ...
210-99-33۱۳۹۹/۰۴/۱۰ابطال مکاتبه های شماره 25607/232/ص مورخ 1391/12/20 ، 7258/230/د مورخ 1...
9909970905810340۱۳۹۹/۰۲/۳۰در خصوص قانون مناطق آزاد تجاری
30-4-2090۱۳۷۴/۰۳/۲۴رای شماره ۳۴۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری(موضوع شکایت...
344۱۳۹۹/۰۲/۳۰ابلاغ مصوبه در خصوص معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی بابت ورود ارز (...
200-1401-53۱۴۰۱/۱۱/۰۸
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 12404-12405 | ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ | ابطال عبارات «اعم از» و « یا استخدامی» از رأی شماره 30/4/2090- 1374/03... |
| 210-99-33 | ۱۳۹۹/۰۴/۱۰ | ابلاغ دادنامه شماره 9909970905810344 مورخ 1399/02/30 هیأت عمومی دیوان ... |
| 9909970905810340 | ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ | ابطال مکاتبه های شماره 25607/232/ص مورخ 1391/12/20 ، 7258/230/د مورخ 1... |
| 30-4-2090 | ۱۳۷۴/۰۳/۲۴ | در خصوص قانون مناطق آزاد تجاری |
| 344 | ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ | رای شماره ۳۴۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری(موضوع شکایت... |
| 200-1401-53 | ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ | ابلاغ مصوبه در خصوص معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی بابت ورود ارز (... |


