
تعیین درآمد مشمول مالیات مشمول بند ج با نظر اتحادیه صنف
نامشخص
تاریخ بخشنامه
۱۳۸۳/۰۴/۰۳
دستهبندی
بخشنامههای مالیاتی
وضعیت سند
نامشخص
آخرین بروزرسانی
۱۴۰۳/۱۲/۰۴ ۰۹:۳۳
تحلیل این بخشنامه با راوینکس
خلاصه کاربردی راوینکس
این بخشنامه به ادارات امور مالیاتی اجازه میدهد درآمد مشمول مالیات عملکرد سال ۱۳۸۲ صاحبان مشاغل بند (ج) ماده ۹۵ را با نظر اتحادیه صنف مربوط و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی منطقه تعیین کنند. بر این اساس، اظهارنامه مالیاتی این مشاغل باید تا پایان تیرماه ۱۳۸۳ تهیه و به اداره مالیاتی مربوط تسلیم شود و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده مدیران کل مالیاتی است.
متن کامل بخشنامه
شماره: 1342/230
تاریخ: 1383/04/03
پیوست: دارد
پیرو بخشنامه شماره 3897 مورخ 1383/03/17رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اجرای ماده 158 قانون مالیات های مستقیم برای عملکرد سال 1382 صاحبان مشاغل بدینوسیله با توجه به اختیار حاصل از تبصره (5) ماده (100) قانون مذکور اجازه داده می شود تا درآمد مشمول مالیات عملکرد یادشده صاحبان مشاغل مشمول بند(ج) ماده 95 قانون مالیات های مستقیم موضوع جزء (3) بند(ج) بخشنامه فوق الذکر را با نظر اتحادیه صنف مربوط و با لحاظ نمودن اوضاع و احوال اقتصادی منطقه تحت سرپرستی وفق مقررات قانونی حداکثر تا پایان تیر ماه سال جاری تعیین نمایید به نحوی که بر اساس درآمد مشمول مالیات تعیین شده اظهار نامه مالیاتی عملکرد سال 1382 مشاغل مذکور تهیه و ظرف مهلت مقرر قانونی به ادارات امور مالیاتی ذیربط تسلیم گردد.
مسئولیت نظارت برحسن اجرای مفاد این بخشنامه بر عهده مدیران کل مالیاتی خواهد بود.
محمد علی بیگ پور
معاون عملیاتی
ماده ۱۰۰- مودیان موضوع این فصل این قانون مکلف اند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خود را در یک سال مالیاتی برای هر واحد شغلی یا برای هر محل جداگانه طبق نمونهای که وسیله سازمان امور مالیاتی کشور تهیه خواهد شد تنظیم و تا آخر خرداد ماه سال بعد به اداره امور مالیاتی محل شغل خود تسلیم و مالیات متعلق را به نرخ مذکور در ماده (۱۳۱) این قانون پرداخت نمایند.
تبصره- سازمان امور مالیاتی کشور میتواند برخی از مشاغل یا گروههایی از آنان را که میزان فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده(۸۴) این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف کند و مالیات مودیان مذکور را بهصورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی که مودی کمتر از یک سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول میشود.
تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامههای مالیاتی تسلیم شده در موعد مقرر نخواهد بود.
مواد قانونی مرتبط
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 95 قانون مالیات های مستقیم ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 100 قانون مالیات های مستقیم ماده 100- مؤدیان موضوع این فصل مکلفاند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خود را در یک...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 158 قانون مالیات های مستقیم ماده 158- حذف شد.
- قانون مالیات های مستقیم
ماده 190 قانون مالیات های مستقیم ماده 190 - علیالحساب پرداختی بابت مالیات عملکرد هرسال مالی قبل از سررسید مقرر در این قانون برای...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۱۳7 قانون مالیات های مستقیم ماده 137- هزینههای درمانی پرداختی هر مؤدی بابت معالجه خود یا همسر و اولاد و پدر و مادر و برادر و...
- قانون مالیات های مستقیم
ماده ۱72 قانون مالیات های مستقیم ماده 172- صد درصد (100%) وجوهی که به حسابهای تعیین شده از طرف دولت به منظور بازسازی یا کمک و نظا...
| نام قانون | شرح ماده |
|---|---|
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 95 قانون مالیات های مستقیم ماده 95- صاحبان مشاغل موضوع این فصل موظفند دفاتر و یا اسناد و مدارک حسب مورد را که با رعایت اصول و... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 100 قانون مالیات های مستقیم ماده 100- مؤدیان موضوع این فصل مکلفاند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیتهای شغلی خود را در یک... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 158 قانون مالیات های مستقیم ماده 158- حذف شد. |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده 190 قانون مالیات های مستقیم ماده 190 - علیالحساب پرداختی بابت مالیات عملکرد هرسال مالی قبل از سررسید مقرر در این قانون برای... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۱۳7 قانون مالیات های مستقیم ماده 137- هزینههای درمانی پرداختی هر مؤدی بابت معالجه خود یا همسر و اولاد و پدر و مادر و برادر و... |
| قانون مالیات های مستقیم | ماده ۱72 قانون مالیات های مستقیم ماده 172- صد درصد (100%) وجوهی که به حسابهای تعیین شده از طرف دولت به منظور بازسازی یا کمک و نظا... |
بخشنامههای مرتبط
خوداظهاری و تسلیم اظهار نامه 1382 و مالیات متعلقه طبق توافق
3897۱۳۸۳/۰۳/۱۷تفویض اختیار تعیین درآمد مشمول مالیات عملکرد سال 1390 صاحبان مشاغل موض...
200-6578۱۳۹۱/۰۳/۳۱تفویض اختیار تعیین درآمد مشمول مالیات عملکرد سال 1389 صاحبان مشاغل موض...
200-5116۱۳۹۰/۰۳/۰۲صدور برگ های قطعی مالیات عملکرد سال 1394 صاحبان مشاغل موضوع بند ج ماده...
230-23873۱۳۹۵/۰۶/۱۱پیرو دستورالعمل شماره 505-94-200 مورخ 25-3-1394 موضوع تفویض اختیار تعی...
200-94-508۱۳۹۴/۰۶/۱۱تفویض اختیار تعیین درآمد مشمول مالیات و مالیات عملکرد سال 1394 صاحبان ...
200-95-506۱۳۹۵/۰۲/۱۵
| شماره بخشنامه | تاریخ انتشار | عنوان بخشنامه |
|---|---|---|
| 3897 | ۱۳۸۳/۰۳/۱۷ | خوداظهاری و تسلیم اظهار نامه 1382 و مالیات متعلقه طبق توافق |
| 200-6578 | ۱۳۹۱/۰۳/۳۱ | تفویض اختیار تعیین درآمد مشمول مالیات عملکرد سال 1390 صاحبان مشاغل موض... |
| 200-5116 | ۱۳۹۰/۰۳/۰۲ | تفویض اختیار تعیین درآمد مشمول مالیات عملکرد سال 1389 صاحبان مشاغل موض... |
| 230-23873 | ۱۳۹۵/۰۶/۱۱ | صدور برگ های قطعی مالیات عملکرد سال 1394 صاحبان مشاغل موضوع بند ج ماده... |
| 200-94-508 | ۱۳۹۴/۰۶/۱۱ | پیرو دستورالعمل شماره 505-94-200 مورخ 25-3-1394 موضوع تفویض اختیار تعی... |
| 200-95-506 | ۱۳۹۵/۰۲/۱۵ | تفویض اختیار تعیین درآمد مشمول مالیات و مالیات عملکرد سال 1394 صاحبان ... |

