وب سایت آموزش قوانین مالیاتی

تعمیم برونسپاری فرآیند پذیرش اسناد خسارت متفرقه به کارگزاری های رسمی سراسر کشور

بازگشت دانلود اپلیکیشن
  • وضعیت : معتبر است
  • دسته بندی ها : معاونت بیمه‌ای

  • تاریخ بخشنامه : ۱۳۹۷/۰۶/۰۵

  • 7070-97-1152 شماره بخشنامه :

در صورتی که فایل پیوست، متن بخشنامه، شماره و یا هر قسمتی از بخشنامه دارای خطا می باشد در کادر توضیحات وارد نمایید.

بانک جامع بخشنامه ها

آموزش مالیات

شماره:۷۰۷۰/۹۷/۱۱۵۲
تاریخ:۱۳۹۷/۶/۶
موضوع: تعمیم برونسپاری فرآیند پذیرش اسناد خسارت حوزه متفرقه به کارگزاریهای رسمی سراسر کشور
معاونین محترم ....
ادارات کل و دفاتر مستقل ستادی
اداره کل تأمین اجتماعی استان
مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان................
احتراماً پیرو بخشنامه شماره دو حوزه کارگزاری (مشترک معاونت درمان و بیمه ای ) به شماره ۱۰۰۰٫۹۳٫۵۱۹۳ مورخ ۱۳۹۳٫۶٫۱ در خصوص برونسپاری فرآیند پذیرش استاد خسارت متفرقه به کارگزاریهای رسمی و همچنین دستور اداری مشترک شماره ۷۰۷۰٫۹۴٫۱۱۱ مورخ ۱۳۹۴٫۲٫۱۳ در زمینه تعمیم اجرایی نمودن بخشنامه مذکور به ۱۷ استان کشور پس از اجرای موفق آن در سطح استان تهران) و لزوم سراسری شدن اجرای این طرح در کارگزاریهای رسمی سراسر کشور شامل ۱۳ استان باقیمانده ) استانهای ایلام بوشهر چهار محال و بختیاری خراسان شمالی خراسان جنوبی ، زنجان، سیستان و بلوچستان کردستان کرمان کرمانشاه کهکیلویه و بویراحمد گلستان هرمزگان لازمست ضمن ایجاد شرایط و امکانات لازم بمنظور اجرای بهینه این فرایند و ملحوظ نظر قرار دادن موارد ذیل کلیه کارگزاریهای تابعه با هماهنگی دفاتر رسیدگی به استاد پزشکی تحت پوشش آن مدیریت از ابتدای مهر ۱۳۹۷ نسبت به انجام فرایند مذکور اقدام و بازخورد عملکردی آنها به صورت مستمر مطابق بند ۲ بخشنامه صدرالاشاره در آمارهای ارسالی به اداره کل امور کارگزاریهای رسمی منعکس گردد .
۱- وظایف و تکالیف حوزه بیمه ای :
۱-۱- ادارات کل استانها موظفند نسبت به انجام برنامه ریزی لازم در جهت تهیه و ارسال لیست آخرین اطلاعات و مشخصات کلیه کارگزاریهای تحت پوشش از جمله اسامی اعضاء هیات مدیره، نشانی و شماره تماس ، نماینده یا نمایندگان جهت برگزاری دوره آموزشی به مدیریتهای درمان استانها به منظور اطلاع رسانی به بیمه شدگان و مستمری بگیران اقدام نمایند.
۲-۱- ادارات کل مکلفند در صورت بروز تغییرات در مشخصات کارگزاری اعم از تغییر مسئول کارگزاری ، محل کارگزاری . کاربران ..... مراتب را در اسرع وقت به مدیریتهای درمان استانها اعلام نمایند.
۳-۱- کارگزاری موظف است در خصوص انجام هماهنگی های لازم منجمله معرفی نماینده یا نمایندگان خود جهت آموزش و هماهنگی با بانکهای ذیربط بمنظور اخذ تاییدیه شماره حساب ارسال آمار عملکرد ماهیانه به دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی و سایر وظایف اعلام شده در بخشنامه فوق الاشعار اقدام نماید. 
۴-۱- ادارات کل می بایست نسبت به بکارگیری ابزارهای اطلاع رسانی که توسط مدیریتهای درمان تهیه و در اختیارشان گذاشته میشود در ادارات کل و شعب و کارگزاری ها جهت راهنمایی مخاطبین در زمینه برون سپاری این فرآیند اقدام نمایند.
۲- وظایف و تکالیف حوزه درمان:
۱-۲- اقدامات لازم در خصوص آموزش نماینده یا نمایندگان هر کارگزاری طی سه مرحله شامل آموزش تئوری و آموزش عملی در محل دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی و آموزش تکمیلی در محل کارگزاری توسط کارشناسان دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی تا قبل از تاریخ اجرای طرح و ارائه راهنماییهای لازم در این زمینه در طول زمان اجرای این فرایند به منظور بهبود روند کار (مکانیزه شدن امور، دستورالعملهای جدید و.... ) صورت پذیرد.
۲-۲- دفاتر رسیدگی به اسناد پزشکی موظفند نسبت به انعقاد قرارداد با مسئول کارگزاری ( مطابق نمونه قرارداد پیوست ) اقدام نموده و آمارهای عملکرد ماهیانه کارگزاریهای رسمی را حداکثر لغایت دهم ماه بعد به مدیریت درمان و اداره کل کارگزاریهای رسمی ارسال نمایند.
۳-۲- دفاتر رسیدگی به استاد پزشکی موظفند دستورالعملها ، بخشنامه ها و فرمهای مرتبط و مورد نیاز در اجرای این فرآیند را به نحو مقتضی در اختیار کارگزاریهای رسمی قرار دهند.
۴-۲- مدیریتهای درمان مکلفند در خصوص اطلاع رسانی لازم در مراکز درمانی جهت راهنمایی مخاطبین در زمینه برون سپاری فرایند مزبور به کارگزاریهای رسمی اقدام نمایند.
مسئول حسن اجرای این دستور اداری، مدیران کل تامین اجتماعی استانها، مدیریتهای درمان، روسای دفاتر رسیدگی به استاد پزشکی کارشناسان ارشد کارگزاریهای رسمی ( رابطین ادارات کل ) می باشند.
محمدحسن زدا
معاون بیمه ای
دانلود پی دی اف
فایل پیوست

نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0