وب سایت آموزش قوانین مالیاتی

اصلاح فرآیند پرداخت تعهدات کوتاه مدت

بازگشت دانلود اپلیکیشن
  • وضعیت : معتبر است
  • دسته بندی ها : معاونت بیمه‌ای

  • تاریخ بخشنامه : ۱۳۹۰/۰۷/۲۴

  • 5010-18229 شماره بخشنامه :

در صورتی که فایل پیوست، متن بخشنامه، شماره و یا هر قسمتی از بخشنامه دارای خطا می باشد در کادر توضیحات وارد نمایید.

بانک جامع بخشنامه ها

آموزش مالیات

شماره:۵۰۱۰/۱۸۲۲۹
تاریخ:۹۰/۷/۲۴
موضوع:اصلاح فرایند پرداخت تعهدات کوتاه مدت
اداره کل استان :
شعبه :
با سلام
در راستای ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده، افزایش سطح رضايتمندي مخاطبين ، ارائه خدمات غیر حضوری با بهره گیری از خدمات نوین الکترونیکی و با هدف تسهیل امور و صرفه جویی در هزینه های اداری صندوق ، مقرر میگردد منبعد پرداخت هزینه تعهدات كوتاه مدت از طریق واریز به حساب بانکی مشمولین صورت پذیرد لذا به منظور حسن انجام امور توجه واحدهای اجرایی را به رعایت نکات زیر جلب می نماید:
۱- نظر به اینکه سیستم بگونه ای طراحی گردیده که اطلاعات بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران را بترتیب از پایگاههای هویتی نامنویسی و حسابهای انفرادی و مستمری بگیران فراخوان می نماید لذا در صورت مراجعه متقاضی جهت دریافت تعهدات کوتاه مدت، چنانچه شماره حساب متمرکز بیمه شده اصلی یا مستمری بگیر قبلا در سیستم مکانیزه ثبت نشده باشد، واحد امورفنی بیمه شدگان شعبه می بایست نسبت به ارائه فرم اعلام شماره حساب (فرم پیوست ) به مشمولین و معرفی آنان به بانکهای عامل جهت افتتاح حساب متمرکز اقدام نماید.
۲- بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران پس از افتتاح حساب متمرکز و اخذ تأییدیه بانک عامل . مراتب را جهت ثبت شماره حساب در سیستم مکانیزه حسب مورد به واحد نامنویسی و حسابهای انفرادی با امور فنی مستمریها اعلام می نمایند.
۳- پس از طی فرآیندهای مربوط به ارائه تعهدات کوتاه مدت ، سند توسط کارشناس امور فنی بیمه شدگان صادر و با تائید مسئول امور فنی بیمه شدگان از طریق آیتم " تائید مسئول فنى " در منوی " صدور سند به صورت سیستمی به واحد حسابداری ارجاع خواهد شد. بنابر این منبعد چاپ سند کاغذی موضوعیت نداشته و صرفا سریال سند می بایست بر روی مدارک مربوط به تعهد ارائه شده درج و بایگانی گردد.
۴- واحد حسابداری از طریق آیتم تهیه دیسکت بانکی در منوی ویرایش اسناد کوتاه مدت به صورت دوره ای مبادرت به تهیه ديسكت واخذ ليست اسناد تأیید شده منطبق با اطلاعات دیسکت نموده و پس از تأیید لیست توسط مسئولین امور فنی بیمه شدگان و مالی نسبت به صدور چک و ارسال آن به بانکهای عامل اقدام می نماید.
۵- واحدهای اجرایی می بایست با بانکهای عامل هماهنگی لازم را معمول نمایند تا حتى الامكان افتتاح حساب متمرکز بدون دریافت وجه صورت پذیرفته و همچنین پس از واریز وجوه مربوط به تعهدات کوتاه مدت به حساب مشمولین، اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک و ... توسط بانک عامل صورت پذیرد.
مسئول حسن اجرای این دستور اداری مدیران کل ، معاونين . رؤسا و کارشناسان ارشد امور فنی بیمه شدگان، امور فنی مستمریها ، نامنویسی و حسابهای انفرادی و امور مالی ادارات کل استانها . رؤسا و معاونین و مسئولین ذیربط واحدهای اجرایی خواهند بود.
مهرداد محقق زاده
معاون فنی و درآمد
دانلود پی دی اف
فایل پیوست

نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0