وب سایت آموزش قوانین مالیاتی

ایجاد تسهیلات برای مودیان مالیاتی بنا به اختیار حاصل از ماده 144 قانون مالیات های مستقیم مصوب اسفند 1345 و اصلاحیه های بعدی آن به منظور بخشودگی جرائم

بازگشت دانلود اپلیکیشن
  • وضعیت : معتبر است
  • دسته بندی ها : بخشنامه های مالیاتی

  • تاریخ بخشنامه : ۱۳۶۴/۱۲/۰۴

  • 28485 شماره بخشنامه :

در صورتی که فایل پیوست، متن بخشنامه، شماره و یا هر قسمتی از بخشنامه دارای خطا می باشد در کادر توضیحات وارد نمایید.

بانک جامع بخشنامه ها

آموزش مالیات

شماره: 28485
تاریخ: 1364/12/04
اداره کل دفتر فنی مالیاتی شورای عالی مالیاتی دادستانی انتظامی مالیاتی هیئت عالی انتظامی دفتر به منظور ایجاد تسهیلات برای مودیان مالیاتی بنا به اختیار حاصل از ماده 144 قانون مالیات های مستقیم مصوب اسفند 1345 و اصلاحیه های بعدی آن از تاریخ 1365/01/01 بخشودگی جرائم به شرح زیر مقرر می گردد:
1. مودیانی که حسب مورد مکلف به تسلیم اظهار نامه و ترازنامه و حساب سود و زیان بوده و به تکلیف قانونی خود عمل نموده اند و همچنین مودیانی که اساسا تکلیفی به تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان نداشته اند در صورتی که مالیات متعلقه را ظرف 2 ماده از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص به میزان مندرج در آن و یا براساس توافق با ممیز کل پرداخت نمایند 100% و در صورتی که ظرف 4 یا 6 ماه پرداخت نمایند به ترتیب 80% و 60% و هرگاه در مهلت های فوق مراجعه و مالیات متعلقه را تقسیط و اقساط را در سررسید پرداخت نمایند به ترتیب 70% ، 50% و 40% جرائم آنان بخشوده خواهد شد.
2. مودیانی که به تکالیف قانونی فوق الاشاره عمل ننموده اند چنان چه پس از ابلاغ برگ تشخیص مالیات لغایت عملکرد 1363 مالیات متعلقه را به مأخذ برگ تشخیص و یا براساس توافق با ممیز کل، ظرف مهلت های تعیین شده در بند 1 پرداخت نمایند به ترتیب 70%،60%،50%، در صورت تقسیط و پرداخت به موقع اقساط از 50%،40%،30%، بخشودگی جرائم استفاده خواهند نمود.
3. مودیانی که مالیات غیر قطعی خود را که قبلا به آنان ابلاغ شده و تا تاریخ اجرای این بخشنامه پرداخت ننموده اند چنانچه تا پایان خرداد 1365 پرداخت نمایند 70% و در صورتی که ظرف مدت مذکور مراجعه و مالیات متعلقه را تقسیط و اقساط را در سر رسید پرداخت نمایند 50% جرائم آنها بخشوده خواهد شد.
4. مودیانی که مالیات قطعی شده خود را ظرف 4 ماه از تاریخ اجرای این دستورالعمل و یا ابلاغ برگ مالیات قطعی « هر کدام که موخر است » پرداخت نمایند 50% و هرگاه ظرف مدت مذکور مراجعه و مالیات را تقسیط و اقساط را در سررسید بپردازند 30% جرائم آنان بخشوده می گردد.
5. مودیانی که حسب مورد مکلف به تسلیم اظهارنامه و ترازنامه و حساب سود و زیان می باشند در صورتی که از عملکرد 1364 به بعد به تکالیف قانونی خود در مورد تسلیم مدارک مذکور عمل ننمایند مشمول تسهیلات مقرر در این دستورالعمل نخواهند گردید.
6. به آقایان مدیران کل اجازه داده می شود علاوه بر بخشودگی های فوق الاشاره در صورت لزوم و به تشخیص خود نسبت به بخشودگی باقیمانده جرائم حداکثر تا مبلغ 200000 ریال اقدام نمایند . توجه خواهند داشت جرائم دیر کرد که به موجب دستورالعمل های قبلی بخشوده شده است کماکان وصول نخواهد گردید و لزوما متذکرمی گردد بخشودگیهای فوق علاوه بر بخشودگی های مقرر در قانون مالیات های مستقیم می باشد. ضمنا مفاد این دستورالعمل شامل اشخاص حقوقی خارجی و موسسات مقیم خارج از کشور و شرکتهای نفتی موضوع ماده 173 قانون مالیات های مستقیم نبوده و درخصوص اینگونه اشخاص باید طبق مقررات مربوط رفتار شود مقتضی است مامورین مربوط مودیان مالیاتی را به طریق شایسته از برقراری تسهیلات یاد شده مطلع نمایند وهمچنین نسخه ای از این دستورالعمل را در مدخل ورودی واحدهای مالیاتی نصب تا کلیه مراجعین از مفاد آن آگاهی یابند از تاریخ اجرای این دستورالعمل « 1/1/1365» مفاد بخشنامه های قبلی در خصوص جرائم کان لم یکن می گردد.
 
محمدجواد ایروانی وزیر امور اقتصادی و دارایی
دانلود پی دی اف
فایل پیوست

نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0