وب سایت آموزش قوانین مالیاتی

رفع ابهامات مطروحه در خصوص پذیرش اعتبار مالیاتی گاز طبیعی واحدهای تولیدی موضوع تبصره (۳) بند (الف) ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده

بازگشت دانلود اپلیکیشن
  • وضعیت : معتبر است
  • دسته بندی ها : بخشنامه های مالیاتی

  • تاریخ بخشنامه : ۱۴۰۲/۰۹/۱۵

  • 200-64083 شماره بخشنامه :

در صورتی که فایل پیوست، متن بخشنامه، شماره و یا هر قسمتی از بخشنامه دارای خطا می باشد در کادر توضیحات وارد نمایید.

بانک جامع بخشنامه ها

آموزش مالیات

مطابق تبصره (۳) بند (الف) ماده (۲۶) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ در صورتی که گاز طبیعی موضوع بند یاد شده به عنوان مواد اولیه اصلی توسط واحدهای تولیدی به کار برده شود به عنوان اعتبار مالیاتی آن واحدها قابل پذیرش است.
به منظور رفع ابهام در شناسایی و تفکیک مواد اولیه اصلی واحد تولیدی، سوخت مصرفی و ...، با ملحوظ نظر قراردادن تصویب نامه هیأت محترم وزیران به شماره ۱۰۲۱۵۶/ت۶۱۶۲۷هـ مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۱، به آگاهی میرساند؛ خوراک ذکر شده در تصویب نامه پیش گفته مواد اولیه اصلی واحد تولیدی میباشد و مشمول مفاد تبصره صدرالاشاره
خواهد بود. در مواردی که کالاهای موضوع بند (الف) ماده (۲۶) قانون مارالذکر، با مصارف چندگانه (اعم از خوراک، سوخت مصرفی و ... در واحد تولیدی مورد استفاده قرار گیرد؛ در فرآیند حسابرسی میبایست موارد مصرف با در نظر گرفتن نرخ خرید کالا بر اساس تصویب نامه فوق الاشاره با رعایت سایر مقررات موضوعه تفکیک گردد.
در صورتی که مأموران مالیاتی مدعی استفاده از خوراک ذکر شده در تصویب نامه به عنوان مواد اولیه غیراصلی در فرآیند تولید باشند میبایست این امر را با اسناد و مدارک قابل اتکا اثبات نمایند.
سید محمدهادی سبحانیان
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور
 
دانلود پی دی اف
فایل پیوست

نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0