وب سایت آموزش قوانین مالیاتی

تمرکز امور مالیاتی موسسات موضوع مواد 134و 139 قانون مالیاتهای مستقیم

بازگشت دانلود اپلیکیشن
  • وضعیت : نامشخص است
  • دسته بندی ها : دستورالعمل مالیاتی

  • تاریخ بخشنامه : ۱۳۸۸/۰۲/۲۱

  • 17578 شماره بخشنامه :

در صورتی که فایل پیوست، متن بخشنامه، شماره و یا هر قسمتی از بخشنامه دارای خطا می باشد در کادر توضیحات وارد نمایید.

بانک جامع بخشنامه ها

آموزش مالیات

شماره: 17578
تاریخ: 1388/02/21
پیوست:
دستورالعمل
مخاطبین اصلی/ ذینفعان: امور مالیاتی شهر و استان تهران/ اداره کل امور مالیاتی....................
موضوع: تمرکز امور مالیاتی موسسات موضوع مواد 134و 139 قانون مالیاتهای مستقیم
در اجرای طرح ساماندهی امور مالیاتی مودیان موضوع مواد 134 و 139 قانون مالیاتهای مستقیم و به منظور تسهیل در ارائه خدمات مالیاتی در جهت تکریم مودیان موصوف و ایجاد هماهنگی در اعمال رویه های واحد، مقرر می دارد ادارات کل امور مالیاتی با توجه به ساختار تشکیلاتی خود، مسئولیت انجام امور مالیاتی موسسات موصوف را به یکی از ادارات امور مالیاتی حسب مورد به ترتیبی که ذیلا خواهد آمد واگذار و نظارت نمایند:
1) امور مالیاتی شهر تهران:
تمرکز با توجه به تعداد پرونده ها و درجه اهمیت آن ها می بایست در حد یک واحد، گروه و یا گروه های مالیاتی در هر اداره کل حسب مورد انجام پذیرد.
2) امور مالیاتی استان تهران:
تمرکز در مراکز ادارت کل و مدیریت ها در سطح یک واحد مالیاتی و یا گروه مالیاتی حسب مورد، و در شهر یا شهرستان های تابعه در یک واحد مالیاتی پیش بینی گردد.
3) سایر ادارات کل استانی:
در مراکز استان ها در سطح یک واحد مالیاتی، و یا گروه مالیاتی حسب مورد، و در شهر یا شهرستان های تابعه در یک واحد مالیاتی پیش بینی گردد.
4) پس از انجام امور تمرکز، ادارات کل امور مالیاتی مکلفند فهرست مودیان موصوف را در محیط نرم افزار Excel به شرح فرم پیوست تهیه و لوح فشرده آن را تا تاریخ 31/5/1388 به دفتر خدمات مودیان ارسال دارند.
5) دفتر خدمات مودیان مسئولیت نظارت، هماهنگی و تهیه دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات مالیاتی و اطلاع رسانی را به عهده خواهد داشت.
6) در خصوص پرونده های جدید پس از اعمال ترتیبات مقرر در بخشنامه شماره 109361 مورخ 7/12/1386 مراتب می بایست به صورت گزارشات ماهانه برای اطلاع دفتر خدمات مودیان ارسال گردد.
7) ادارات کل امور مالیاتی مکلفند مشخصات واحدها و ماموران مالیاتی که در زمینه مودیان مذکور تعیین می شوند را حداکثر تا تاریخ 31/5/1388 به دفتر خدمات مودیان ارسال نمایند.

علی اکبر عرب مازار
رئیس کل سازمان امور مالیاتی
دانلود پی دی اف
فایل پیوست

نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0