وب سایت آموزش قوانین مالیاتی

ابلاغ بخشنامه جدید برای مقابله با قراردادهای سفید امضا و تضمین شفافیت در قراردادهای پیمانکاری

بازگشت دانلود اپلیکیشن
  • وضعیت : نامشخص است
  • دسته بندی ها : سایر بخشنامه های کار

  • تاریخ بخشنامه : ۱۳۹۳/۰۹/۰۵

  • 167136 شماره بخشنامه :

در صورتی که فایل پیوست، متن بخشنامه، شماره و یا هر قسمتی از بخشنامه دارای خطا می باشد در کادر توضیحات وارد نمایید.

بانک جامع بخشنامه ها

آموزش مالیات

شماره:167136
تاریخ:05/09/1393
موضوع:بخشنامه شماره ۲

مدیران کل محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی استان های سراسر کشور
با سلام و احترام با توجه به مشکلات متعدد ناشی از انعقاد قراردادهای کار سفید امضا و تکمیل یک طرفه بعدی مندرجات آن توسط کارفرمایان و اخذ تسویه حسابهای سفید امضا بویژه در شرکتهای پیمانکاری تامین نیروی انسانی ضمن تاکید مجدد بر اجرای دقیق مفاد دستور العمل شماره (۳۵) روابط کار به شماره ۱۷۵۹۹۶ مورخ ۹۲٫۱۰٫۹ موارد ذیل برای اجرا ابلاغ می شود:
۱- با اثبات سفید امضا بودن اسناد ارائه شده به مراجع حل اختلاف از جمله قراردادهای کار و اسناد تسویه حساب به عنوان ادله اثبات دعوا و احراز امر بر مرجع رسیدگی کننده این اسناد از عداد دلایل خارج خواهند شد و ارائه کننده سند. باید برای اثبات ادعای خود دلایل دیگری را ارائه دهد و یا اثبات کند مطابق با آنچه به وی نمایندگی داده شده است. سند سفید امضا را تکمیل کرده است.
۲- شرکت های پیمانکاری ارائه دهنده خدمات به دستگاههای اجرایی و شرکتهای دولتی موضوع دستور العمل شماره ۱۴۹۷۱ مورخ ۱۳۸۸٫۲٫۱۹ مکلفند قراردادهای کار با کارگران خود را به صورت کتبی تهیه و در راستای اجرای تبصره ماده (۱۰) قانون کار نسخه ای از آن را به انضمام فایل الکترونیکی مربوط بلافاصله بعد از انعقاد قرارداد به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی محل ارسال نمایند.
۳- انعقاد قرارداد کار و اخذ هرگونه تسویه حساب به صورت سفید امضا از کارگران توسط شرکتهای موضوع بند (۲) ممنوع است.
۴- عدم اجرای مفاد بندهای (۲) و (۳) این بخشنامه موجب لغو صلاحیت شرکتهای پیمانکاری طرف قرارداد با دستگاه های اجرایی و یا عدم تایید صلاحیت این شرکتها برای دوره های بعد مطابق مفاد ماده (۱۱) دستور العمل شماره ۱۴۹٫۱ مورخ ۱۳۸۸٫۲٫۱۹ خواهد بود.
۵- مدیران کل محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی مسئول حسن اجرای مفاد این بخشنامه بوده و باید مفاد آن را بلافاصله پس از ابلاغ به آگاهی کلیه مدیران کارشناسان و کارکنان ذی ربط و نیز کارگاهها و پیمان دهندگان و پیمانکاران سطح استان برسانند و با تشکیل جلسات متعدد با تشکلات کارگری و کارفرمایی و انجام بازرسیهای ویژه نظارت دقیقی بر اعمال مفاد این بخشنامه و دستور العمل شماره (۳۵) روابط کار داشته باشند.
سید حسن هفده تن
معاون وزیر
دانلود پی دی اف
فایل پیوست

نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0