وب سایت آموزش قوانین مالیاتی

افزایش تعرفه پروتز سمعک

بازگشت دانلود اپلیکیشن
  • وضعیت : معتبر است
  • دسته بندی ها : معاونت بیمه‌ای

  • تاریخ بخشنامه : ۱۳۹۶/۰۳/۱۲

  • 1000-96-2551 شماره بخشنامه :

در صورتی که فایل پیوست، متن بخشنامه، شماره و یا هر قسمتی از بخشنامه دارای خطا می باشد در کادر توضیحات وارد نمایید.

بانک جامع بخشنامه ها

آموزش مالیات

شماره:۱۰۰۰٫۹۶٫۲۵۵۱
تاریخ: ۱۳۹۶٫۰۳٫۱۳
موضوع: افزایش تعرفه پروتز سمعک
اداره کل تامین اجتماعی استان
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان
پیرو دستور اداری شماره ۱۰۰۰٫۹۳٫۹ مورخ ۹۳٫۱٫۵ و در اجرای مصوبات شماره ١١٠٠٫٩٥٫٤٥٩١ مورخ ١٣٩٥٫١٢٫۲۱ و ۱۱٠٠٫٩٥٫٤٢١٤ مورخ ۱۳۹۵٫۱۱٫۲۵ هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با افزایش تعرفه پروتز سمعک توجه واحدهای اجرائی را به رعایت دقیق نکات ذيل معطوف می نماید:
۱- مشمولين: كلیه بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران تامین اجتماعی و افراد تبعی تحت تکفل آنان به استثنای بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد بیمه شدگان شاغل در کارگاههای مشمول پورسانتاژ واگذاری درمان یا تعهدات کوتاه مدت و مستمری بگیرانی که حق بیمه درمان آنان به صورت سرانه ای کسر میگردد و افراد تحت تکفل آنان.
۲- از تاریخ صدور این بخشنامه تعرفه پروتز سمعک از مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به ۱۲،۶۰۰،۰۰۰ ریال افزایش می یابد.
۳- چنانچه قیمت سمعک خریداری شده بر اساس فاکتور از قیمت تعیین شده ( ١٢،٦۰۰,۰۰۰ ريال) کمتر باشد مبلغ مندرج در فاکتور پرداخت خواهد شد.
۴- شورای پزشکی موظف است با حضور پزشک متخصص گوش و حلق و بيني موضوع نیاز یا عدم نیاز مشمولین به پروتز سمعک را مطابق شرایط زیر بررسی و اعلام نظر نماید.
الف) بیمه شدگانی که با انجام اعمال جراحی و یا تجویز و مصرف داروهای تخصصی مربوطه کم شنوائی قابل درمان داشته باشند مشمول دریافت پروتز سمعک نمی باشند.
ب) در خصوص بیمه شدگانی که روشهای فوق الذکر تاثیری در بهبود و مرتفع شدن کم شنوائی آنان نداشته و یا به عبارتی کم شنوائی آنان از نوع حسی عصبی باشد و بر اساس تجویز پزشک متخصص گوش و حلق و بینی ضرورت استفاده از سمعک مورد تاکید قرار گرفته باشد با لحاظ معیارهای تخصصی زیر اقدام می گردد: 
-اگر در ارزیابی Pure Tone Audiometry) PTA ادیومتری اصوات خالص) افت شنوایی ملایم به مفهوم میانگین آستانه های شنوایی در فرکانسهای ۵۰۰، ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ هرتز در محدوده ٤٠-٢٥ دسی بل باشد و در مواقع وجود آسیب شنوایی در فرکانسهای بالا میانگین آستانه های شنوایی در فرکانسهای ۴۰۰۰ ۲۰۰۰ و ۱۰۰۰ هرتز باشد هزینه سمعک قابل پرداخت می باشد.
- در ارزیابی های الکتروفیزیولوژیک [ آزمونهای Auditory Brainstem Response) ABR پاسخ شنوایی ساقه مغز) و Auditory Steady State Response) ASSR پاسخ حالت پی در پی شنوایی) ] چنانچه افت شنوایی ملایم به مفهوم ثبت آستانه های شنوایی با استفاده از محرک های مختلف در مقادیری در حد ٤٥-۳۰ دسی بل باشد نیز تعرفه سمعک مورد تائید بوده و برابر تعرفه های مصوب هزینه پروتز مذکور قابل پرداخت می باشد.
۵- شرکت مشاور مديريت و خدمات ماشینی تأمین موظف است نسبت به اصلاح تعرفه مذکور در سیستم مکانیزه پروتز و اروتز اقدام نماید.
مسئول حسن اجرای این بخشنامه مدیران معاونین بیمه ای و روسا و کارشناسان ارشد امور فنی بیمه شدگان ادارات کل استانها و روسا و معاونین بیمه ای و مسئولین امور فنی بیمه شدگان واحدهای اجرائی در بخش بیمه ای و مدیران درمان رؤسا و کارشناسان ارشد کمیسیونهای پزشکی و طب کار و روسای شوراهای پزشکی می باشند.
و من ا... المتوفيق
دکتر سید تقی نوربخش
مدیر عامل
دانلود پی دی اف
فایل پیوست

نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0