وب سایت آموزش قوانین مالیاتی

پرداخت عیدی پایان سال 1402 مستمری‌بگیران

بازگشت دانلود اپلیکیشن
  • وضعیت : معتبر است
  • دسته بندی ها : مدیرعامل

  • تاریخ بخشنامه : ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

  • 1000-1402-12289 شماره بخشنامه :

در صورتی که فایل پیوست، متن بخشنامه، شماره و یا هر قسمتی از بخشنامه دارای خطا می باشد در کادر توضیحات وارد نمایید.

بانک جامع بخشنامه ها

آموزش مالیات

شماره:1000/1402/12289
تاریخ:1402/11/29
موضوع: پرداخت عیدی پایان سال 1402 مستمری‌بگیران
معاون محترم ... 
مدیر کل محترم ستادی ... 
مدیر کل محترم تامین اجتماعی استان ... 
مدیر محترم درمان تامین اجتماعی استان ... 
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) 
نظر به تعیین و اعلام میزان عیدی مستمری بگیران وفق مفاد مصوبه شماره ۶۲۲۹۰٫۲۱۱۹۶۷ مورخ ۱۴۰۲٫۱۱٫۱۷ هیات محترم وزیران ضروری است کلیه واحدهای اجرایی سازمان با رعایت نکات مشروحه ذیل اقدام لازم معمول نمایند 
۱-مبلغ عیدی پایان سال ۱۴۰۲ برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی از کار افتادگی کلی و بازماندگان مجموع سهام)، معادل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۲۵۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال تعیین شده است. 
۲-در راستای حمایت از خانواده علاوه بر مبلغ عیدی موضوع مصوبه مذکور برای هر پرونده فعال مستمری اعم از بازنشستگی از کار افتادگی کلی و بازماندگان مجموع سهام که بر اساس قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت کمک هزینه عائله مندی یا کمک هزینه اولاد میباشند مبلغ ثابت ۷۰۰ هزار تومان (۷۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال بابت عائله مندی و مبلغ ثابت ۳۰۰ هزار تومان (۳۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال به ازای هر فرزند تحت تکفل با لحاظ مفاد بخشنامه الحاق یک جزء به بند (۴۷) بخشنامه تلخیص و تجمیع بخشنامه ها دستور العمل ها و دستورهای اداری مربوط به مزایای متعلقه به مستمری بگیران به شماره ۱۰۰۰٫۱۴۰۲٫۱۱۳۱ مورخ ۱۴۰۲٫۰۲٫۱۰، پرداخت می گردد. 
۳-مبالغ فوق مشمول ماده (۸۹) قانون تامین اجتماعی نمی باشند. 
۴-در خصوص پرونده های مستمری برقرار شده جدید و یا پرونده های مستمری که به هر علت در طول سال جاری مجددا فعال شده اند مشمولین بخشنامه شماره ۱۱٫۲ مستمریها دستور العمل شماره ۲ مکانیزه و...)، مجموع مبالغ حاصله از بندهای (۱) و (۲) این دستور اداری متناسب با ماههای دریافت مستمری در سال جاری بوده و کسری ماه به صورت یک ماه کامل پرداخت می گردد. 
۵-تاریخ برقراری مستمریهای بازنشستگی و از کار افتادگی کلی که وفق بندهای (۱) و (۲) ماده (۸۰) قانون تامین اجتماعی در طول سال جاری به مستمری بازماندگان تبدیل گردیده اند عینا تاریخ برقراری اولیه آنان می باشد. 
۶-مجموع مبالغ حاصله از بندهای (۱) و (۲) این دستور اداری در خصوص مشمولین بند (۹۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور بند (۶۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور و قانون تعیین تکلیف تامین اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت نموده اند به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود. 
مرکز فناوری اطلاعات آمار و محاسبات با توجه به مفاد این دستور اداری نظارت بر تهیه نرم افزار مربوطه در سامانه متمرکز مستمری را بر عهده دارد. 
مسؤول حسن اجرای این دستور اداری مدیران کل معاونین تعهدات بیمه ای و پشتیبانی و توسعه مدیریت، رؤسای ادارات مستمریها نظارت بر کنترل مصارف و امور کارگزاریهای رسمی امور مالی منابع انسانی و پایش عملکرد آمار و فناوری اطلاعات استانها و مسؤولین ذی ربط در واحدهای اجرایی خواهند بود.  
میرهاشم موسوی
 
دانلود پی دی اف
فایل پیوست

نظرات کاربران

تعداد نظرات : 0